اتریش: خواستار مذاکره با روسیه هستیم

وزیرخارجه اتریش اعلام کرد که این کشور خواستار پیروی کردن از روند برقراری مذاکره با روسیه است.

«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش، در مصاحبه با نشریه آلمانی دی‌ولت، اعلام کرد که علیرغم درگیری در اوکراین، کشور‌های غربی باید مانند آمریکا راه برقراری مذاکره با روسیه را پیش بگیرند.

این مقام ارشد اتریش در بخشی از مصاحبه خود با بیان آنکه وین کانال ارتباطی غیررسمی با مسکو دارد و علیرغم درگیری اوکراین خواستار مذاکره با روسیه است، افزود: «پلتفرم‌های بین‌المللی مانند سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و سازمان ملل متحد باید برای مذاکرات بیشتر با روسیه استفاده شوند. این مسئولیت جهانی کشور‌های غربی است.»

او در انتها گفت: «روسیه از نقشه ناپدید نشده است و همچنان بزرگترین همسایه جغرافیایی اتحادیه اروپا و قدرت هسته‌ای بزرگ جهان باقی مانده است.»

از زمانیکه حملات روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی آغاز شد تاکنون اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه وضع کرده اند که بیشتر بخش انرژی این کشور را هدف قرار می‌دهد، البته این تحریم‌ها بیشتر گریبانگیر خود این کشور‌های اروپایی شده و آن‌ها مدتهاست نگران زمستان‌های سخت در کشور‌های خود به دلیل کمبود سوخت و انرژی هستند.

به طور مثال، اتحادیه اروپا در حال حاضر واردات نفت از روسیه از راه دریا را ممنوع کرده است. همچنین نفت خام روسیه که از خط لوله «دروژبا» حمل می‌شود هم تحریم است، این خط لوله «مرکز روسیه را به اوکراین، بلاروس، لهستان، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، اتریش و آلمان» و به یکدیگر متصل می‌کند. مدیرعامل شرکت نفت دولتی لهستانی پی‌کی‌ان اورلن (PKN Orlen) در مصاحبه با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز اعلام کرد که تحریم نفت روسیه میلیارد‌ها دلار ضرر برای لهستان داشته است دلیل آن هم تفاوت قیمت نفت ارزان روسیه و منابع گران‌تر است که باعث می‌شود این شرکت لهستانی در ساعت ۲۷ دلار ضرر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار