آغاز طرح همیار مادر و کودک در یزد

مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد گفت: طرح همیار مادر و کودک برای همه مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال در یزد اجرا می‌شود.

طباطبایی نسب مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد گفت: همه مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال می‌توانند با آغاز طرح همیار مادر و کودک در یزد به صورت رایگان با حضور در گروه‌های همیاری مادران، در ۱۲ جلسه والدپروری شرکت کرده و در ایجاد پایگاه امن و پناهگاه ایمن برای فرزندانشان نقش موثری ایفا کنند.

او افزود: این گروه‌های همیاری مادران هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین با حضور تسهیلگران حرفه‌ای در سطح استان تشکیل می‌شود.

مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد تصریح کرد: این طرح در ذیل عنوان برنامه‌های مشارکت اجتماعی تلاش می‌کند با به‌کارگیری رویکرد همیاری، اقدامات اجتماعی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی نماید.

طباطبایی نسب، آشنایی با سلامت روانی اجتماعی، مفاهیم پایه و تعیین کننده‌های آن، مهارت‌های مورد نیاز برای سلامت و رفاه، خودآگاهی و خودشفقتی، آشنایی با مفاهیم و رویکرد‌های مبتنی بر رشد و تکامل همه جانبه دوران ابتدای کودکی، آشنایی با رویکرد‌ها و مفاهیم مرتبط با دلبستگی ایمن را از جمله عناوین آموزشی ارائه شده در این کلاس‌ها بیان کرد.

مشاور امور بانوان بهزیستی استان اظهار داشت: هر چقدر بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان به مخصوص در هفت سال اول زندگی سرمایه گذاری کنیم نتیجه آن را در داشتن جامعه سالم می‌بینیم.

او با اشاره به اجرای این طرح به همت معاونت امور پیشگیری و توسعه بهزیستی افزود: ۷۰۰ نفر از مادران باردار و دارای فرزند زیر سه سال در سال ۱۴۰۱ در طرح همیار مادر و کودک شرکت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.