وزیر افراطی به دنبال اسکان نیم میلیون صهیونیست دیگر در کرانه باختری

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دستور اسکان نیم میلیون صهیونیست دیگر در کرانه باختری و تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صهیونیستی را صادر کرده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که بزالل اسموتریچ در دیدار با نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف از جمله دارایی و جنگ طرح مدنظر خود برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را به آنان ارائه داده و خواستار اجرای فوری این طرح شده و اعلام کرده که این طرح باید ظرف دو سال آینده به مرحله اجرا برسد.

اسموتریچ با وجود اینکه فعلا بودجه‌ای برای این طرح تعیین نشده، در گفتگو‌های خود با مسئولان اسرائیلی متعهد شده که مشکلی از نظر مالی پیش روی اجرای این طرح نخواهد بود.

منابع آگاه به گفتگو‌های اسموتریچ با نمایندگان وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی گفته‌اند که او خواستار تقویت زیرساخت‌ها در تمامی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری حتی شهرک‌هایی شده که به رسمیت شناخته نشده‌اند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که هم اکنون نیم میلیون صهیونیست در شهرک‌های واقع در کرانه باختری ساکن هستند و اسموتریچ در نظر دارد جمعیت آنان را به یک میلیون نفر برساند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی بودجه‌ای ۹۵ میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) را برای تشویق مهاجران جدید یهودی به زندگی در قدس اشغالی اختصاص داده است.

نظرسنجی: دو سوم اسرائیلی‌ها تمایلی به زندگی در قدس ندارند

ناگفته نماند که اخیرا یک نظرسنجی در تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده بود که بر پایه آن، دو سوم صهیونیست‌ها تمایلی به زندگی در قدس اشغالی ندارند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که قدس به رغم گذشت ۵۶ سال از اشغال آن، بر خلاف آنچه صهیونیست‌ها گمان می‌کنند به هیچ وجه متحد و یکپارچه نیست و اکثریت صهیونیست‌ها تمایلی به زندگی در این شهر ندارند.

بر پایه نتایج این نظرسنجی که توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به عمل آمده، ۶۵ درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند که قدس یکپارچه نیست و تنها ۲۳ درصد مدعی شده‌اند که این شهر متحد و یکپارچه است.

همچنین این نظرسنجی می‌افزاید که ۶۲ درصد اسرائیلی‌ها با زندگی در قدس مخالف هستند و ۳۰ درصد گفته‌اند حاضر به زندگی در آن هستند.

شبکه مذکور که پربیننده‌ترین شبکه در "اسرائیل" است، علت را به ترکیب جمعیتی شهر قدس نسبت داده و گفته ۴۰ درصد از ساکنان این شهر فلسطینی و ۶۰ درصد هم اسرائیلی هستند.

این شبکه تاکید کرد که ترکیب جمعیتی شهر قدس موجب شده تا این شهرک به یکی از فقیرترین شهر‌ها در اراضی اشغالی تبدیل شود و میانگین فقر در این شهر دو برابر دیگر مناطق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار