هشدار روسیه به غرب: ارسال جنگنده به اوکراین خیلی خطرناک است

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد ارسال جنگنده‌های مدرن به اوکراین اقدامی بسیار خطرناک است.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه هشدار داد که تلاش غرب برای ارسال احتمالی جنگنده‌های مدرن به اوکراین «خطرات زیادی به همراه دارد».

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه، اظهارات وزیر در حالی منتشر شد که آمریکا از تلاش بین المللی مشترک برای آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از هواپیما‌های جنگنده مدرن از جمله F-۱۶ حمایت می‌کند. به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، این امر همچنین می‌تواند راه را برای ارسال جت‌های جنگی پیشرفته غربی به اوکراین هموار کند.

این تصمیم آمریکا به دنبال تلاش هماهنگ اوکراین برای وادار کردن متحدانش به تأمین جت‌های مدرن به ارتش، به ویژه F-۱۶‌های ساخت آمریکا، گرفته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه در توییتی از تصمیم آمریکا استقبال کرد و نوشت: «این تصمیم ارتش ما را در آسمان به شدت تقویت خواهد کرد.» وی همچنین افزود که روی بحث درباره «اجرای عملی این تصمیم» در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیمای ژاپن حساب باز کرده است.

گروشکو در ادامه افزود: ما می‌توانیم ببینیم که کشور‌های غربی همچنان به سناریوی تشدید تنش پایبند هستند که خطرات زیادی برای آن‌ها به همراه دارد. در هر صورت، ما هنگام برنامه ریزی آن را در نظر خواهیم گرفت. ما تمام امکانات لازم برای رسیدن به اهداف خود را در اختیار داریم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ارسال جنگنده خطرناکه حسن. زدن جنگنده روسی و بمباران و موشک باران مواضع روسها خطرناکتره حسن.خخخخخخخ وقتی مثل صدام تجاوز را شروع کردی باید به سرانجامش هم فکر می کردی الکساندر گروشکو جون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا چرا و پرت نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خخخ خندیدیم !
این چرندیات چیه نوشتی اصلا خودت فهمیدی؟!
امان از موتوری ...!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اروپا دیگر نباید انتظار امنیت داشته باشد امریکا خواب بدی برای اروپا دیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ب این حساب احتمال آن خیلی زیاد هست پای تسلیحات هسته ای که انگلیس استارت آن با ارسال گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین اقدام کرد شروع شود که نابودی کامل اوکراین و هرج مرج اروپا را شاهد خواهیم بود و تنها منتفع از آن آمریکا خواهد بود که بسیار فاصله دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
فاصله دریاها نمی‌تواند نجات دهنده آمریکا باشد
موشک های قاره پیمای هسته ای روسیه بیش از 17 هزار کیلومتر برد داره
هرچند که 4 سلاح هسته‌ای هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
اس آنجلس
آخرین اخبار