موجران و مستاجران قمی بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک کد رهگیری رایگان بگیرند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تمهیدات برای کاهش هزینه‌های ثبت نام و استعلام و ثبت قرارداد‌های اجاره موجران و مستاجران قمی خبر داد.

محمد صادقی در گفت‌وگویی خبری، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی امکانی را فراهم کرده است تا متقاضیان اجاره بتوانند در راستای کاهش هزینه‌های قرارداد با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان بتوانند قرارداد اجاره خود را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  عنوان کرد: در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قرارداد‌های ثبت شده برای قرارداد اجاره مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.

او در ادامه گفت: از این رو تمام هموطنان و شهروندان می‌توانند به سرعت و بدون هزینه، در هر ساعت از شبانه روز، حتی تعطیلات، قرارداد اجاره مسکن خود را در سامانه مذکور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت نمایند.

صادقی در پایان تصریح کرد: از طریق این سامانه مالکان و مستاجران می‌توانند به صورت قانونی و بدون مراجعه به دفتر مشاور املاک با درج اطلاعات قرارداد خود، کد رهگیری به صورت رایگان دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار