سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر خمین:

اگر مرغداران مرغ را با قیمت مصوب توزیع نکنند قطعا مرغ وارد می کنیم/گرانی مرغ خلاف تعهد اتحادیه سراسری مرغداران است

آقامیری در نشست با تشکل های بخش کشاورزی در خمین گفت: مرغداری که نهاده یارانه ای می‌گیرد اجازه ندارد مرغ را گران بفروشد.

آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان مرکزی در شهرستان خمین گفت: سرپرست وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: مرغدار اجازه ندارد اگر نهاده یارانه‌ای می‌گیرد مرغ را به قیمت بالاتر بفروشد. 

آقامیری افزود:  در راستای قیمت گوشت مرغ اتحادیه سراسری مرغداران با امضای اعضای هیئت مدیره نرخ را تعیین کرده و تعهد داده اند که اگر قیمت ما تایید شود قول می‌دهیم تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ قیمت مرغ از ۷۳ هزارتومان فراتر نخواهد رفت، اما امروز ما گلایه داریم که چرا به این تعهد عمل نشد؟ 

او اضافه کرد: به دو شرط تعیین قیمت را به اتحادیه واگذار کردیم؛ اول اینکه این عدد باید تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ ثابت باشد و دوما اینکه در صورت تغییر قیمت نهاده‌ها مگر افزایش بالای ۷ درصد، این قیمت ثابت بماند. 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: قول داده ایم اگر ماهیانه ۵۰ هزارتن مرغ تحویل داده شود مرغدار مازاد این تولید را می‌توانند تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳صادر کنند؛ این مهم برای تخم مرغ نیز اجرا شد و تاکنون بالغ بر ۳ هزارتن تخم مرغ صادر شده است.

او در خصوص واردات مرغ از ترکیه تصریح کرد: زمانی که سفره مردم در حال جمع شدن باشد هرکاری امکان باشد انجام میدهیم، وقتی کاهش مرغ باشد و مرغدار مرغ را با قیمت مصوب توزیع نمی‌کند قطعا مرغ از ترکیه وارد می‌کنیم و به نفع و ضرر مرغدار توجهی نداریم چراکه مرغدار هم به ضرر مردم توجه نمی‌کند. 

آقامیری ادامه داد: در راستای گران فروشی  یکی از این شرکت‌های جوجه کشی  ۳۲۴ میلیارد تومان جریمه شد و این راه ادامه دارد. 

او افزود: اگر چنانچه ذرتی به دامدار یا مرغدار تحویل شده لیست آن‌ها به بنده تحویل داده شود تا بررسی لازم را انجام دهم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شهرستان خمین در حوزه کشاورزی فعالیت خوبی دارند اظهار کرد: کشاورزی باید اقتصادی شود و  طبق شعار سال با تاکید بر  مهارتورم و رشد تولید، مهمترین وظیفه جهادکشاورزی افزایش تولید است به این معنی که برنامه ریزی‌ها باید رشد تولید را به همراه داشته باشد. 

او با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند گفت:  سیاست وزارت جهادکشاورزی این است که کار را به مردم بسپارد؛ بخش خصوصی و تعاونی و تشکل‌ها توان بیشتری نسبت به دولت دارند.

او با اشاره به حوزه شیر و گوشت مرغ و تخم مرغ افزود: قیمت شیر  با ۲۵ درصد افزایش قیمت ۱۵ هزار تومان در حهت حمایت از تولید کننده مصوب و ابلاغ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
گرانی نان خلاف تعهد نانوایان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
بجای تهدید الکی مرغ را وارد کنید تا بازار به آرامش برسدوجلوی گرانی و تورم لجام گسیخته را بگیرد