اردوغان: در دور دوم انتخابات پیروز خواهم شد

رجب طیب اردوغان ابراز اطمینان کرد مردم ترکیه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در جریان یک سخنرانی گفت ۳۲۲ نماینده از مجموع ۶۰۰ نماینده پارلمان ترکیه، از ائتلاف جمهور انتخاب شده‌اند که این امر شکل قانون‌گذاری مطلوب مردم را نشان می‌دهد. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در ادامه گفت: همه مطمئن هستیم که مردم ما مجدداً برای یک دوره ۵ ساله دیگر با رکورد در تعداد آرا به من رای خواهند داد.

گفتنی است، ائتلاف جمهور در واقع ائتلاف اردوغان است که شامل حزب عدالت و توسعه، حزب جنبش ملی‌گرا و حزب رفاه نو می‌شود. در مقابل این ائتلاف «ائتلاف ملتِ» کمال قلیچداراوغلو قرار گرفته که به عنوان ائتلاف احزاب اپوزیسیون توانست تنها  ۲۱۲ کرسی را کسب کند.

انتخابات ترکیه روز یکشنبه برگزار شد و به دلیل آنکه هیچ یک از نامزد‌ها موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد آرا نشدند، به دور دوم کشید. در دور اول، رجب طیب اردوغان ۴۹.۵۱ درصد و کمال قلیچدار اوغلو ۴۴.۸۸ درصد از مجموع آرا را کسب کردند.کمیسیون عالی انتخابات ترکیه روز دوشنبه رسما اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ مه (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر رای نیازی آگاه باش. ترکیه استقلال و ابهت خودش دو دستی تقدیم غرب می‌کنه مثل زمان طاغوت در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
برد کشتی آنجا که خواهد خدا / وگر جامه از تن درد ناخدا. رجب فقط قسم نخوردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
گمه نکم فلانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
انقدر حرس قدرت و صندلی را نزن
بفکر توشه اخرت و توبه و بخشش
مالی که جمع کردی
باش
آخرین اخبار