طرح امین، یک طرح فرهنگی آزادی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طرح امین، یک طرح فرهنگی آزادی بوده و یک برنامه استخدامی نیست.

آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: طرح امین یک طرح فرهنگی آزادی است و روزی چند ساعت طلبه‌ای که آموزش دیده در آن جا حضور پیدا می‌کند و این طرح به معنای استخدام نیست.

او افزود: در طرح استخدامی طبق قوانین و مقررات و با رشته‌ها و آموزش‌هایی که لازم دارد طلاب و روحانیون همچون دانشگاهیان در آن‌ها شرکت می‌کنند و طبق مقررات استخدام انجام می‌شود، اما طرح امین یک طرحی فرهنگی است که با مشارکت پرورشی و مدیریت مدرسه انجام می‌شود و آنجا استخدام نیست.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ممکن است کسانی در طرح امین باشند و بعد‌ها در مسیر آزمون استخدام شوند و یک طرح فرهنگی آزادی است که روزی چند ساعت طلبه‌ای که آموزش دیده در آن جا حضور پیدا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور می‌گوید: در این مدت طرح تحول زیادی پیدا کرده و چند صد خواهر و برادر در مدارس امین هستند.

او اضافه کرد: خواهر و برادر طلبه‌ای که در مدارس حضور پیدا می‌کنند باید تخصص و مهارت مرتبط و لازم را داشته باشند و تعامل قوی با دانش آموز و معلم را داشته باشند.

آیت الله اعرافی گفت: ارتقای حوزه‌های علمیه استانی در دستور کار است و برای تحقق این هدف ۲۰ محور وجود دارد.

او افزود: دومین سفری است که به کهگیلویه و بویراحمد داشته ام و مصوبات سفر قبلی بررسی می‌شود و مصوبات جدید هم خواهیم داشت.

به گفته آیت الله اعرافی؛ برای کل کشور یک برنامه ۲۰ ساله داریم و برای استان‌ها هم یک برش استانی برای مدارس شهر‌ها برش شهرستانی تهیه شده است که این مهم مربوط به یک سال اخیر است.

او ادامه داد: این استان در قلمرو مباحث حوزوی مسیر رو به رشدی دارد و حوزه برادران و خواهران پیشرفت خوبی دارند و تصمیمات جدیدی در حوزه آموزشی و پایه ریزی رشته‌های تخصصی جدید مورد نیاز، توسعه زیرساخت‌های تحقیقی و علمی حوزه و مباحث فرهنگی و تبلیغی حوزه گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.