طی ۲ ماهه نخست امسال محقق شد؛

ایجاد ۱۸۰ فرصت شغلی به همت کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال، ۱۸۰ فرصت شغلی به همت کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است.

ناصر عسکری نژاد با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد است، گفت: اجرای طرح‌های اشتغال، موجب ارتقای عزت‌نفس مددجویان شده و زمینه لازم برای حضور آنان را در اجتماع فراهم می‌کند.  

او افزود: توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان براساس نیازسنجی، استعداد سنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از تاثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال بوده است و تاکنون بسیاری از مددجویان تحت حمایت استان با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده‌اند، بیان داشت: طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های مختلف، از جمله: دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی، خدماتی، حمل‌ونقل، فرش و صنایع‌دستی بوده است.

او از ایجاد ۱۸۰ فرصت شغلی به همت کمیته امداد طی ۲ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: برای اجرای ۱۵۰ مورد از این طرح‌های اشتغال زا، ۸ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌شده است.

عسکری نژاد تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان از طریق مراکز کاریابی مشغول به کارشده‌اند.

او  از نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال اجراشده به همت مددجویان خبر داد و افزود: در کمیته امداد امام خمینی (ره)، نظارت کامل از ابتدا تا انتهای طرح‌های اشتغال وجود دارد و این رویکرد این نهاد را به سمت استفاده بهینه از منابع و حفظ سرمایه سوق داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.