لهستان تقریبا تمام میگ‌های ۲۹ خود را به اوکراین منتقل کرد

رئیس جمهور لهستان اعلام کرد ورشو بیشتر جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را به اوکراین تحویل داده است.

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان روز چهارشنبه در سفر به ریکیاویک، پایتخت ایسلند اعلام کرد لهستان تقریبا تمام جنگنده‌های میگ‌های ۲۹ خود را که کی یف درخواست کرده بود به اوکراین تحویل داده است.

او اعلام کرد که ارسال جنگنده‌های باقیمانده ممکن است با مشکلاتی روبرو شود، زیرا آن‌ها مطابق با استاندارد‌های ناتو تجهیز شده‌اند و از این نظر در خدمت امنیت ناتو هستند.

علاوه بر این، نیروی هوایی لهستان تعداد کمی اف-۱۶ آمریکایی دارد، اما صحبتی از انتقال آن‌ها به کی یف نیست. دودا در پایان گفت: در عین حال، ورشو آماده آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده‌ها است.

در اوایل آوریل، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد که قصد دارد ۱۴ جنگنده MiG-۲۹ را به اوکراین عرضه کند. همانطور که ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان اشاره کرد، اتحادیه اروپا غرامت بسیار خوبی برای مهمات ارائه شده به کی‌یف به این کشور خواهد داد. به گفته وی، ورشو در ازای سلاح‌های قدیمی می‌تواند اسلحه و مهمات مدرن را با پول اروپا خریداری و خطوط تولید سلاح‌های مختلف را ایجاد کند. 

مسکو بار‌ها به کشور‌های غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی‌دهد و تنها درگیری را طولانی می‌کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، آمریکا و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل نیز مستقیما در این رویارویی دخالت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
درهرصورت گسترش ناتو تبعات خودشو داره. اما از این نمد هر کسی واسه خودش کلاهی برمیداره دیگه. جنگ برای همه منافع داره اتقاقا فقط باید نفع طلب بود
Germany
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
از اوکراینیا درس عبرت نگرفتی که بهای نوکری آمریکا نابودیه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آهن کهنه کفش کهنه نان خشکه میگ-29 قراضه خری داریم.
Germany
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
نوکری آمریکا بهای سنگینی داره
Germany
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا ما داریم بهای نوکری روسیه رو میدیم
آخرین اخبار