انتقاد ترکیه از اظهارنظر ناظران بین‌المللی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری

آنکارا می‌گوید اظهارات ناظران اروپایی در گزارشی درباره انتخابات روز یکشنبه سیاسی‌کاری و اتهام‌آمیز است.

وزارت خارجه ترکیه اظهارات «عدم شفافیت» ارائه شده توسط یک هیات بین المللی ناظر بر انتخابات روز یکشنبه در این کشور را به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش الجزیره، این بیانیه ها روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پایتخت آنکارا توسط یک هیئت ناظر مشترک از دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا و مجمع پارلمانی شورای اروپا صادر شد.

سفیر یان پترسن، رئیس هیئت ناظر انتخابات ODIHR، ادعا کرد: «با کمال تأسف باید توجه کنم که کار اداره انتخابات فاقد شفافیت بود، همچنین سوگیری شدید رسانه های عمومی و محدودیت های آزادی بیان وجود داشت.

در این گزارش آمده است: «روند رسیدگی به شکایات در تمام سطوح اداره انتخابات فاقد شفافیت بود و تصمیمات شورای عالی انتخابات که عموماً منتشر شده بود به اندازه کافی مستدل نبود.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه ترکیه این اظهارات را سیاسی کاری و اتهام آمیز خواند. این وزارتخانه گفت: «اظهارات در این گزارش فراتر از روند انتخابات است و با اصول نظارت مستقل و بی‌طرف ناسازگار است».

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد نباید فراموش کرد که تحلیل های سیاسی و اظهارنظرهای مغرضانه به اعتبار هیئت های نظارت بر انتخابات سازمان امنیت و همکاری اروپا لطمه می زند.

هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که حزب سیاسی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و متحدانش نسبت به احزاب مخالفی که با شرایط نابرابر برای مبارزات انتخاباتی مواجه شده بودند، از برتری برخوردارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار