جان باختن دست‌کم ۲۰ زن و کودک در حمله مسلحانه در نیجریه

در دور جدید خشونت‌های مسلحانه در نیجریه، دست‌کم ۲۰ غیرنظامی کشته شدند.

نیجریه کشوری در غرب آفریقا با بیش از ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت سال‌هاست درگیر خشونت‌های مسلحانه داخلی است. آمار‌ها نشان می‌دهد شبه‌نظامیان مسلح در این کشور در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را به کام مرگ کشاندند که نسبت به سال ۲۰۲۰ شاهد جهش ۲۵۰ درصدی بوده است. به دلیل ضعف دولت مرکزی در مقابله با این گروه‌ها، این کشور آفریقایی شاهد تشدید خشونت‌های روزافزون در مناطق مختلف نیجریه است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی اعلام کردند در حمله شبه‌نظامیان مسلح به روستایی در مرکز ایالت پلاتو نیجریه، دست‌کم ۲۰ تن که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند جان خود را از دست دادند. افراد مسلح پس از ورود به این روستا اقدام به آتش زدن منازل و شلیک به غیرنظامیان کرده‌اند. 

ایالت پلاتو یکی از مناطق پرتنش در نیجریه موسوم به کمربند میانی نیجریه است و درگیری‌های روی داده میان روستایی‌ها و دامداران عشایری سالانه جان صد‌ها نفر را در این منطقه می‌گیرد. 

شاهدان عینی می‌گویند شبه‌نظامیان مسلح با ورود به روستای کوبات اقدام به تیراندازی بی‌هدف به سمت خانه‌ها و آتش زدن منازل مسکونی کردند. در این میان، زنان و کودکانی که به دنبال فرار از قائله بودند هدف تیراندازی مهاجمان قرار گرفتند. 

مقامات محلی می‌گویند هنوز مشخص نیست چه گروهی مسئول این حمله خونین بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار