سومین حرم اهل بیت در ایران در سوگ صادق آل عبا (ع)

حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت رییس مکتب جعفری، مردم استان فارس و شهر شیراز به سوگ نشسته‌اند، همچنین حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه نیز سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

امروز زائران و دلدادگان اهل‌بیت (ع) در اندوه شهادت رییس مکتب شیعه به سوگ نشستند و شیفتگاه اهل بیت (ع) به حرم مطهر آمده‌اند تا به پیشگاه مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) تسلیت عرض کنند و خود را در غم شهادت جد بزرگوارشان شریک گردانند.

در مراسم سوگواری که با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شبستان امام خمینی (ره) آن برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری پیرامون فضائل و مناقب امام جعفر صادق (ع) به ایراد سخن پرداخت و حاج مهدی سلحشور نیز در رثای شهادت این امام همام، مرثیه سرایی کرد.

۲۶ اردیبهشت مصادف با ۲۵ شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است.

امام صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان بین سال‌های ۸۰ یا ۸۳ قمری در مدینه به دنیا آمد. کنیه ایشان ابوعبد‌الله و لقب مشهورشان صادق است. در زمان حیات حضرت صادق (ع)، هزاران شاگرد در محفل درسشان حاضر می‌شدند.

ایشان مورد ستایش همه عالمان عصر خویش بودند و در متون دینی شیعه، چندین هزار روایت از آن حضرت در تفسیر، اخلاق و به ویژه فقه، رسیده که عظمت حدیث شیعه را به رخ جهانیان کشیده است.

بر اساس اطلاعات منابع دینی امام ششم شیعیان بر اثر مسمومیت در تاریخ ۲۵ شوال به شهادت رسیدند که مدفن ایشان در قبرستان بقیع در مدینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.