بودجه عمرانی خراسان رضوی ۲۷ درصد رشد یافت

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه گفت: اعتبارات عمرانی استان با تلاش نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از چهار هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان با رشدی ۲۷ درصدی به پنج هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان ارتقا یافت.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه گفت: خراسان رضوی ۷.۵ درصد مساحت و هشت درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد که با توجه به ظرفیت‌های ذکر شده و مناطق محروم متعدد در استان سهم ما از سرجمع اعتبارات کشور برخلاف میزان ذکر شده حدود پنج درصد بوده است.

او افزود: به دلیل همین اختلاف همیشه نمایندگان خراسان رضوی در مجلس و مقامات محلی استان از نظام بودجه ریزی کشور پرداخت بودجه عادلانه و متناسب با ظرفیت‌های استان را مطالبه می‌کردند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه ادامه داد: در بررسی بودجه امسال با تلاش اینجانب و آقایان قاضی زاده و محبی دیگر نمایندگان خراسان رضوی در کمیسیون تلفیق سهم استان نسبت به اعدادی که دولت در لایحه بودجه قرار داده بود افزایش یافت.

ارکانی بیان کرد: قبلا آنچه به عنوان سهم "سه درصد نفت" در لایحه بودجه برای مناطق نفت خیز (و مناطق بهره برداری گاز) و مناطق محروم استان اختصاص می‌یافت بسیار ناچیز بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مبلغ که در لایجه بودجه ۱۴۰۲ هزار و ۲۵ میلیارد تومان بود به هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

او تصریح کرد: از این میزان ۵۸ میلیارد تومان سهم مناطق بهره برداری گاز استان در شهرستان سرخس و هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان سهم دیگر مناطق محروم خراسان رضوی بود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه تاکید کرد: امسال خراسان رضوی بیشترین رتبه را در دریافت اعتبارات عمرانی بودجه نسبت به سال‌های گذشته کسب کرد یعنی رتبه پنجم کشور را در کسب بیشترین بودجه عمرانی به دست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار