۹ مرکز غیردولتی خدمات دهی به سالمندان در زنجان فعال است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۹ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در حوزه ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان استان فعالیت می‌کند.

سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:  از این تعداد سه مرکز نگهداری شبانه روزی، ۲ مرکز روزانه، ۲ بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان، یک مرکز ویزیت در منزل و یک مرکز طرح توانمندسازی سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون بیش از چهار هزار سالمند دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی هستند و بهزیستی جهت تکریم و حفظ سالمندان در خانواده ها و طی دوره سالمندی سالم، خدمات توانبخشی در منزل را به آنها ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: این خدمات شامل توانبخشی، ویزیت در منزل، مناسب سازی، برنامه سی بی آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) و فعالیت های اجتماعی، آموزشی و توانبخشی روزانه است.

این مسوول به ایجاد مراکز روزانه سالمندان، اشاره و خاطرنشان کرد:باید شرایط حضور این قشر از جامعه به صورت نیمه وقت در این مراکز فراهم شود و اقامت شبانه آنها در میان خانواده باشد تا رابطه عاطفی آنها با خانواده قطع نشود.

وی بر لزوم تقویت فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان توسط بهزیستی گامی در راستای افزایش آرامش روان گروه های هدف در استان برداشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.