غضنفرآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عرضه زمین رایگان و ساخت خانه‌های یک طبقه قیمت مسکن را می‌شکند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بیشترین هزینه‌ای که بخش مسکن سازی دارد بخش زمین است که با حل این موضوع قیمت خانه پایین می‌آید.

مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی از برنامه دولت برای ساخت واحد‌های مسکونی یک طبقه ویلایی در قالب برنامه نهضت ملی مسکن سخن به میان آورده بود.

وی با تاکید بر ساخت واحد‌های مسکونی ویلایی در نهضت ملی مسکن اظهار کرده بود: در شهر‌هایی که مشکل زمین وجود ندارد نباید به سمت بلندمرتبه سازی برویم. به عنوان نمونه در بم چون مشکل زمین نداشتیم به متقاضیان ۲۰۰ متر زمین دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان موثر بودن طرح ساخت خانه‌های ویلایی یک طبقه و توسعه افقی شهر‌ها برای حل مشکل مسکن گفت: در هر جایی که امکان پذیر باشد باید ساخت خانه‌های یک طبقه و ویلایی در دستورکار قرار بگیرد. طرح خانه‌های ویلایی اقدامی بسیار مفید، موثر، خوب، سازنده و انسانی است و ما هم در حوزه انتخابیه خود پیگیر همین موضوع هستیم و این طرح در حوزه انتخابیه بنده در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: اقدام دولت برای ساخت خانه‌های یک طبقه و ویلایی مورد حمایت ما در مجلس است و تمام اقدامات لازم را برای اجرای آن انجام خواهیم داد.

وی اظهار کرد: اگر ساخت مسکن به خود مردم واگذار شود باعث می‌شود که سرعت ساخت بالا برود و ادامه فرآیند ساخت و ساز را پیگیری کنند لذا به این نحو بسیاری از مشکلات مردم که خانه دار نیستند برطرف می‌شود.

غضنفرآبادی افزود: خانه سازی یک طبقه توسط مردم و اعطای زمین رایگان از طرف دولت هم در پیگیری و هم در سرعت کار تاثیر بسزایی دارد علاوه بر این تجربه نشان داده که وقتی کاری را به مردم واگذار می‌کنیم هم هزینه‌ها و هم پیگیری‌ها کاهش می‌یابد. 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: ساخت خانه‌های یک طبقه به میزان خیلی زیادی با فرهنگ ایرانی اسلامی ما تطابق دارد. ما در چندین دهه گذشته در کشورمان نقیصه‌ای که در ساخت و ساز‌ها داشتیم این بوده که به سمت متراکم سازی پیش رفتیم به عنوان مثال شهر پردیس یک ساخت و ساز وحشتناک است.

وی اظهار کرد: ما باید از شیوه متراکم سازی مسکن خارج شویم و با توجه به اینکه زمین زیادی هم در اختیار داریم قطعاً می‌توانیم این طرح را به نتیجه برسانیم. وقتی تا این میزان زمین در اختیار داریم چرا باید اصرار به متراکم سازی و ساخت خانه‌های آپارتمانی داشته باشیم.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: خانه‌های ویلایی هم آرامش بیشتری دارد هم با فرهنگ اسلامی غنی ما سازگار است. متراکم فروشان به زودی در برابر اجرای این قانون تسلیم خواهند شد البته سودی که در متراکم فروشی وجود دارد در ساخت خانه‌های ویلایی وجود ندارد و به همین دلیل است که برخی از این متراکم فروشان در برابر اجرای این قانون مقاومت می‌کنند.

غضنفرآبادی اظهار کرد: بیشترین هزینه‌ای که بخش مسکن سازی دارد بخش زمین است و اگر این موضوع حل شود ارزش زمین‌ کم کم کاهش می‌یابد لذا این نوع خانه سازی هم یک نوع تسهیلگری است و هم باعث می‌شود که قیمت خانه پایین بیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا مردم چقدر پر توقع شدن،دولتی که توان کننرل ی شونه تخم مرغ رو نداره چه انتظاری ازش دارید خودتون به فکر تودتون باشید سعی کنید رو پای خودتون وایسید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
نه عزیزم فعلا رهن خانه کمر شکسته نه بالاشهر برا ما همین پاین شهر اونم بد جاش بخدا رهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط حیاط دار ویلایی (آفتاب گیر، بدون دید، خلوت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا کنه قیمت مسکن با این طرح کاهش پیدا کنه والا ما مستاجرا دیگه نه وام میتونیم بگیریم نه اجاره کلان که صاحبخونه ها میخوان به خدا بیچاره شدیم مگه یه کارگر چقدر حقوق داره با این وضعیت خراب بازار فکر کنم‌کم کم باید چادر بخریم تو پارک زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
نکته جالب اینجاست که همون زمینا رو با قولنامه می فروشن به دلال و با پولش میرن تو شهر آپارتمان می خرن! واقعا فک کردی مردم میرن می سازن!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حدود ۸۰۰ نفر از کارمندان و کارکنان آب منطقه ای استان تهران و سد کرج عضو تعاونی مسکن آب منطقه ای استان تهران هستند. از اوایل دهه ۸۰ این تعاونی برای کارکنان شکل گرفت تا برای آنان با زمین های راکد این سازمان خانه بسازد. بدین صورت که زمین را تفکیک و بعد با پول خود کارکنان، مسکن توسط پیمانکاری که خود سازمان تعیین می کند ساخته و تحویل آنان دهند. از اوایل دهه نود بر آن شد که در زمین های بلااستفاده که متعلق به سازمان آب است و راکت مانده بود برای اعضا خانه بسازند که متاسفانه بعد از کش و قوس های فراوان این کار صورت نگرفت. اما قرار بر این شد در زمین راکتی که متعلق به سازمان آب منطقه ای استان تهران است و متراژ بالایی هم دارد برای این کارکنان مسکن بسازند. یعنی فقط زمین را اختصاص دهند و پول ساخت را از کارکنان بگیرند. اما متاسفانه مدیرعامل و یا اعضای دیگر سازمان آب منطقه ای کوتاهی کرده و این اعضا که یا دارای خانه های کوچک و یا مستاجر هستند را بلاتکلیف گذاشته‌اند. خواهشمندم ما را در این امر یاری بفرمایید تا گوشه ای مشکلات این قشر زحمت‌کش جامعه رفع شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگر خواب ببینیم همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی ایران تو منطقه نیمه خشک هست..برج و ساختمان های چندین طبقه یعنی بالای ۴ طبقه ودوطبقه این آب باید با فشار بره بالا برا همین پمپ میزارن پمپ هم یعنی فشار بیش از حد و مصرف زیاد،شیر آلات ما هم که استاندارد نیست یعنی کم نمیشه یا یکدفعه باز میشه یا بسته یا مخلوط کن شیر آب گرم سرد باید طوری باشه زیاد آب هدر نرفته اندازه ایی ک بخایی باز بشه ،الان هم که از اسراف و برکت خدا رو هدر دادن چیزی یک سری نمیدون.یعنی نگفتن بشون یا مهاجر هستن مهم نیست براشون.یکی کولر قدیمی این هم برق ک آب زیادی مصرف میکنه..برق اتمی بشه همه کولر گازی بگیرن.اب هم رها کنن برا کشاورزی.خونه های ایرانی دو طبقه یک طبقه حیاط دار برا نشستن و مهمان و دیوار کوتاه مثل نارمک عالی بود..نباید ساختمان ۲۰ طبقه تو کوچه ایی باشه که همه دو طبقه هستن.این سیاست ها باید بازنگری بشه.محدوده و جای مسکونی،صنعتی،ووو
Iran (Islamic Republic of)
رضاا
۱۰:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول انقلاب بنابوداینکارانجام بشه ولی سودجویی افرادی درقالب وزارتخانه ها یا سازمانهای دولتی وخصوصی مانع این ارمان انقلابی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت با وجود هزینه های سربفلک کشیده پروانه ساختمان ومصالح ساختمانی و دستمزد حتما قیمتها کاهشی خواهد بود خوب فکر کردی حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حتما اجرای میشه ...خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقاشمانمي خواد زمين بديد مردم در شهرستان ها مردم زمين دارند ولي بنيادمسكن وشهرداري انقدرهزينه جوازروبالابرده مردم نفس نميتونند بكشند،شمابيايد اين مجوزها رو اسون بديد وپول معقول از مردم بخوايد مردم خودشون مسكن ميسازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
به همین خیال باش هم زمین میخای هم یک طبقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای مسوول برو پیگیر طرح شفافیت و مالیات خانه های خالی باش. بانک ها با ملک داری و سفته بازی اجازه کاهش قیمت رو نمی‌دن تشریف ببرید این موضوعات رو دنبال کنید.
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خانه آپارتمانی بدرد یک کارمند میخوره که هیچ وسایلی نداشته باشه
ولی یک مغازه دار یا کاسب دیگه حتما چند تا وسایل داره که باید تو حیات خونه بیاره تا در آنان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام خدا وکیلی با توجه به اینکه ایران رو خط زلزله قرار داره و نگاه به ساختمان های ترکیه واقعا یه پیشنهاد تاریخی این شخص داده چون آپارتمان اونم ما ایمن اصلا به صلاح نیست ولی یه عده دلال مثل قضیه خودرو که به زور گرون کردند که می خوان قضیه ملک و ساختمان سازی روند گران بودن باقی بمونه نمی زارن این پیشنهاد اجرایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آره خوب..
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه با زمین دادن رایگان مشکل حل میشه، مگه با مسکن مهر مشکل حل شد؟زمین رایگان یعنی فروش اموال دولت و بیت آنال به صورت رایگان، یعنی فساد یعنی رانت و... تا زمانی که یک عده زمین و مسکن رو احتکار میکنن دولت زمین رایگان هم بده مشکل حل نمیشه، اموال بیت المال رو به حراج دادن برای سو استفاده بنگاه دار و دلال یعنی فاجعه، یعنی چی زمین رایگان، با قیمت متری ۱۰ میلیون تومان پول ساخت یعنی طرف زمین رو میگیره میده به دلال و می‌فروشد ، چرخه باطل واقعا متاسفم ، کی گفته اصلادولت باید مشکل مسکن رو حل کنه، آقایان سرمایه دار ، زمین و خونه رو احتکار کنن، سود چند برابری بکنن بجاش دولتوایه رفع مشکل اموال خودش رو حراج بذاره؟!! اصلا چرا دولت زمین بده مگه ستاد اجرایی ، بنیاد مستضعفان و... کم زمین دارن، اونا هم رایگان زمین بدن؟؟چرا فقط دولت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
متخصص جناب مهندس. بجای ساخت خانه های ویلایی اجازه بدهید خانواده به تعداد بچه های خود به طبقات اضافه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پیشنهاد بنده برای برچیده شدن دلالی تو حوزه مسکن مهر و مسکن ملی که این مسکن ها با تسهیلات دولتی و یارانه به افراد واگذار شده و گرفتار سود جویی شده است:
1-خرید و فروش و اجاره مسکن مهر و مسکن ملی ممنوع اعلام شود.
2- تنظیم وکالت مسکن مهر و مسکن ملی هم به هر نحوی که باشد، ممنوع شود.
3-مشاوران املاک حق تنظیم مبایعه نامه و اجاره نامه برای مسکن مهر و مسکن ملی نداشته باشند .
4-قوه قضاییه هم به دعوی بین خریداران و فروشندگان مسکن مهر و مسکن ملی رسیدگی نکند.
بلکه با این روش بساط سود جویی دلالان از دهها هزار دستگاه مسکن مهر و مسکن ملی برچیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمینها کشاورزی را نابود نکنید از کشورهائی مثل چین و ژاپن و سایر کشورهائی که تجربه در ساخت ساخمانهای بلند مرتبه دارند استفاده کنید و با ویلا سازی زمینهای کشاورزی را نابود نکنید همینطور پیش بره تا چند وقت دیگه از نظر مواد غذائی دچار مشکل خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چین یک و نیم میلیارده و ژاپن ربع میلیارد نفر جمعیت و یک پنجم وسعت کشور ما و کوهستانی پس حرف بیخود و بی ارزش و مفت کم بگو لطفا
ویلاسازی و شهرهای ویلایی برای مردم و کشور ما بهترینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا زمانی که با مافیای مسکن وکاسبان ودلالان وابسته به آقازاده‌ها برخورد نشود بازار مسکن هرکز درست نمیشود که بدتر هم خواهد شد چون همانطور که تا کنون وام ساخت وخرید مسکن فقط به جیب همین افراد واریز شده هر کاری که بکنید همین افراد سود برده وقیمت مسکن هم گرانتر خواهد شد یک گزارش وتحقیق واقعی فقط از وام ساخت مسکن انجام دهید می‌بینید که افراد عادی زمین دارند وبرای ساخت مسکن دنبال وام بودند موفق نشدند از این همه وامی که آقایان آمار وگزارش آن را هر لحظه تیتر خبری خود دارند را به چه کسانی دادند برای آقایان ودلالان تلفنی وسفارشی وام به حساب میرود برای یک بازنشسته مستأجر که به بدبختی برای خود زمین تهیه کرده حالا برای ساخت یک سرپناه به هرکجا سازمان مسکن وبانک شهرداری وهر کجا که به فکرش میرسد می‌رود اما کسی جوابگو نیست ولی میبیند کنارش آقایان چند طبقه می‌سازند واز همین امتیازات بهره برده وبا چند برابر قیمت عرضه میکنند نمونه بارز آن در کرمان حالا اینگونه فرض کنید می‌خواهند اقتصاد کشور را همچون کشورهای مدنظر پیشرفته بسازند کدام کشور با اختلاسگران وچپاول گران مدار کرده وبه پیشرفت رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نه زمین رایگان و نه وام و…. فقط رانت و دلالی را کنترل کنید و خودتان از دلالی دست بکشید و در برابر قانون همه مساوی باشند مشکل اقتصاد ایران در عرض فقط فقط ۳ ثانیه حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر در هزار چهارصد و چهل شهر ایران این ساخت و سازهای ویلایی و زمین رایگان صورت بگیرد بدون شک همه مردم خانه دار و همه شهرهای کشورمان آبادتر و زیباتر و شیکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای نماینده محترم دو ذار بده اش به همین خیال باشد. کار از این حرفا گذشته. خبر نداری. قیمت مسکن به همین راحتی‌ها پایین بیا نیست. علاوه بر دادن زمین دولتی و کاهش‌ ۵۰٪ قیمت قیمت مصالح ساختمانی و دیگر اقلام برای ساخت مسکن بصورت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.و با نظارت دقیق دولت و وزارت مسکن در ساخت خانه ها. نحوه اجرا و ساخت طبق استاندارد شهر سازی صورتیکه.در آن صورت می‌توان گفت قیمت پایین بیاید. و هر چی بگویید.تمام حرف مفت و بیهوده است.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyarivand
۲۲:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرکت ایران عزیز بسمت دویست استانی شدن و تقسیم استانهای ساحلی به دهها استان در طول خشکی و نه در طول ساحل فعلی و اسکان نیمی از جمعیت کشور عزیزمان در سواحل طلایی جنوب سبب رشد دهها برابری کشورمان و خانه دار شدن همه مردم و گسترش شهرهای ویلایی و بسیاری از مزایای دیگر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مجوز آپارتمان کم کم بردارین
مجوز دو سه طبقه به شکل قدیم بدین
برای روان جامعه هم خوبه ریشه بسیاری از مشکلات آپارتمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت به صاحب زمین اجازه نمی دهد در زمین خودش برای فرزندانش خانه بسازد. حالا می خواهد به مردم زمین بدهد.مردم بیچاره ی در ملک شخصی خود اجازه ی ساخت و ساز ندارند .ظلم تا کجا خدا باید به داد این مردم برسد.تا پنج برابرزمین قیمت از مردم بیچاره پول نگیرند اجازه ساخت در زمین خودشان را نمی دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چاقها چاق‌تر ولاغرها لاغرتر میشوند
متاسفانه براساس اینکه سیاست‌گذارها چون خودشان در دسته چاقها قراردارندهیچ موقع به ضرر خودشان عمل نمیکنند متاسفم برای لاغرهایی که چاق شدند ویادی از گذشته خود نمیکنند.متاسفم برای لاغرهایی که از دست چاقهای خودشان فرار کردند وبه چاق تر از چاقهای خودشان پناه اوردند.متاسفم برای همه چاقهای عالم که در ظاهر چاق هستند ولی در واقعیت گرسنگانی هستند که فقط طعم مرگ اشتهایشان را کور میکند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخیییر
مشکل مملکت طور دیگه ای حل میشود
وقتی حل میشه که هرکس با علمی که داره نظر بده
مثلا الان یه آخوند درباره ساخت خونه نباید نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکل اینحاس که زمین نیست و بودجه پول نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
دو سرس قبل در قرعه کشی ایرانخودرو تمام مادران رو در وضعیت رزرو قرار دادند . این تا زمان دور بعدی قرعه کشی این شرکت از سایت برداشته نشد . و عملا هیچ کس نتوانست در قرعه کشی مادران شرکت کند . چون در حالت رزرو امکان پذیر نبود .
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۲۰:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی خوبه اگر عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمین هم بدن اول مسوولان بعد اطرافیان به منو تو نمیدن خیالت راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمینها دست دولت ومردم مستاجر زمینخواران انبوه سازان..عدل وعدالت دردست کیست.اصلاحات ارضی مجدد تصویب میشود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو ترکیه با این همه هجوم خارجی مسکنش مثل ایران قیمتش چند برابر نشد چون انجا مثل ایران مسئولانش خودشان مافیایی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسم آباد کردن بیابان ها را گذاشتند مسکن سازی. فقط نظر و طرح میدن. فقط و فقط حرف میزنند از کدوم درد مردم خبر دارید. برای مردم تصمیم میگرند که تو بیابون خونه دار بشید. شهرهای جدید برای همین ساخته شد تا جمعیت متوسط رو به پایین خانه های ارزانتری بخرند و یا اجاره کنند. دلال ها و سودجوهای حرام لقمه همین از مردم گرفتند. دیگه نمیشه حتی تو شهرهای جدید مستاجر بود. هر سال پایینتر از قبل نقل مکان می کنند. مردم عادی دلال نیستند که با خرید و فروش دلار و سکه مال اندوزی کنند تا سال بعد بتونند کلی رو پول پیش و کرایه اضافه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۹:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خانه هاویلایی وتوش۳تادرخت باشه وبه خانه ویلایی سهام عدالت بدهند.زیرهرپل هوایی همW.Cبسازنددولت13پولش جورمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان باید طبق نقشه ای که بنیاد مسکن میده باید بسازی تو روستا باید دوسال بری بیای تا مجوز ساخت بهت بدن این یعنی چی گند زدید به همه چی هر جیزی رو که دولت ورود کرد به جای اینکه بهتر بشه بدتر شد تو هر زمینه ای
Germany
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئله ساده است، تا زمانی که عده ای از مردم در مملکتی با این وسعت بی خانه هستند، تقاضا برای مسکن وجود دارد، پس عده ای سوار بر موج تقاضاها تعیین قیمت مسکن میکنند بدون ضابطه. بی خانه هارا خانه دار کنید تا بازار مسکن از این شکل خارج شود.
Germany
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما اگر صادق هستید، مالیات بر عایدی سرمایه را که خود قانون کردید بر اجرایش نظارت تام کنید، از محل درآمدهاش خانه سازی کنید اجاره به شرط تملیک به مردم بی خانه واگذار کنید. در طول چند سال رانت و احتکار و حباب مسکن ازبین خواهد رفت.نه اینکه مالیات از مردم بگیرید با سودهای کلان به خود مردم وام بدهید و بانکهایتان را فربه تر کنید که اسباب تورم شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه لپ های بزرگی. عجببببببببب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
روحت شاد
کاش بودی و خودت پیگیرمیشدی و عملی بشه
اجاره نشینها را راحت میکردی
بااین قیمتهای کذایی فقط یه معجزه میتونه که کارگران اجاره نشین روصاحب خانه کنه.
دیگه بریدیم.
الهم عجل لولیک فرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
قبلا هم گفتم و پیشنهاد کردم باید از هر ملک هر کدملی فقط یکی به نامش بخوره و اگر خواست سالی 10 درصد ارزش ملک رو مالیات بده
دیگه کسی زمین و خونه بیکار نگه نمیداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ساخت مسکن به صورت صنعتی در بافتهای فرسوده وچلوگیری از ساخت باطبقات بیشتر در روی گسل صنعتی کردن ساخت مسکن مواداولیه قیمتش بیادپایین نظارت براملاک معاملات ملکی نظارت بر ساخت کیفیت مسکن وام مسکن به یک میلیلردتومان باسود کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کل زمین‌های مرغوب حاشیه شهرها از نظر کشاورزی رو به هوای توسعه شهرها بردین زیر سازه
Iran (Islamic Republic of)
ساده لوح
۱۸:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت قانون گریز اگر به قانون اساسی و قانون مجلس عمل و اجرا کند و برای کسانی که مسکن ندارند،مسکن بسازد
شک نکنید قیمت مسکن ، زمین و اجاره خونه بشدت پایین میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کیه این اقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمین هم رایگان بدین کی میتونه بسازش
هزینه های وحشتناک ساخت یک خونه رو میدونید چقدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب غضنفر آبادی !
اگر میخواهید کمک بی خانمانها و مستاجرین بکنید ، این 25 درصد که به اجاره مسکن در سالجاری اضافه کرده اید چیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
گر چون تو بقری به راس هر کاربود
آن کار نه سهل .که سخت دشوار بود
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۶:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شماها زمینهای تعاونی مسکن نیروی انتظامی باغ رسالت مشهد که ما پولشو کامل دادیم رو بعد 30 سال هنوز ندادید بعد حرف از زمین رایگان میزنید.خداییش کذب میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما ها قیمت هندوانه رو کنترل کنید بقیه کارها پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام در استان تهران شهرستان بهارستان ،گلستان خود مردم زمین دارن وسند هم دادن ولی شهرداری اجازه ساخت نمیده!!!
این را حل کنید زمین رایگان نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این آش خیلی شور شده دیگه هر چقدر هم آب ببندن شوریش گرفته نمیشه..
تا وقتی دلالها آزادانه هر غلطی که میخوان میکنن کسی هم جلوشون نمیگیر همین وضع ادامه داره
دست این دزدهای بی همه چیز قطع کنید همه چی درست میشه
Germany
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا گزارشی از رایگان شدن ثبت نام مستاحر ها بنویسید!
بنگاه دار ها و دلالان خانه درامد شون از شهرداری ها بیشتر هست!
توی ایران باید سه جیز از اقتصاد جزئی خارج بشه و درامد دولت بیشتر شه
اول حذف بنگاه های املاک
ابن گروه می توانند قیمت خانه رو بالا ببرند حای پرداخت مردم به بنگاه می توانند به دولت پرداخت کنندو مالیات تا صد درصد بیشتر میشه!
دوم حذف سوپرمارکت های کوچک
کنترل قیمت ها راحت تر میشه و ما می توانیم هاپیرمارکت ها توی کشور های دیگه داشته باشیم!
توی برلین فقط دو هزار سوپرمارکت و هایپرمارکت شرکتی هست. هایپرمارکت ها بیست درصد اقتصاد کشور دست شون هست!
سوم حذف شعب بانک ها
جای شعب بانک ها میشه همون فروشگاه های زنجیره ای داشته باشیم و بانک ها با دخالت توی اقتصاد، هرج و نرح اقتصادی وجود میارن!
این سه گروه تورم زا هستند و برای اقتصاد کشور و تورم سم هستند
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۴:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کی دیگه ما که پیر شدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
والا من نمیدونم چرا این کارو نمیکنن
زمین رایگان در اختیار مردم بزارید هرکی بره برا خودش بسازه
حق فروشش هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط اونا که رای منفی به نظرم دادن فازشون چیه؟؟؟خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آپارتمان سازی هزینه های ساخت رو بالا میبرد فقط هزینه زمین کمتر میشود که اگر زمین بدهند این مشکل هم حل میشه وگرنه ویلاسازی خیلی به‌صرفه تر است زیرا بسیاری از هزینه های سربار ساخت آپارتمان را ندارد مثل سیستم اطفا حریق آسانسور راه‌پله هزینه سنگین شناژ و ستون های ضخیم متراژ بالای لوله های تاسیسات آب برق و گاز و بسیاری از موارد دیگر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آزاده و جانباز ۲۵درصد هستم سال ۶۹ آزاد شدم ۵میلیون اون زمان ریختم قرار بود ی آپارتمان به من بدهند. اگر اون زمان حق من رو شرکت تعاونی نمیخورد الان من هم مثل همه شما زن و بچه و خانه داشتم. اگر زمین مجانی بدهید باز هم به ما نمیرسد. خداوند جای حق نشسته . من که هیچ شدم و اونی که حق منو خورد ثروتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
لعنت خدا به کسی که حق تو و مستضعفین خوردند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با فرم جیم چه کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
افزایش فوق العاده خاص پرستاران باضریب 3 چیشد ؟؟ طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقتصاد ما در دستان مافیاست از مسکن گرفته تا کشاورزی ها حتی لبنیات. اللهم عجل لولیک الفرج یا صاحب زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
از باشگاه خبرنگاران انتظار نداشتم سانسور خبری را در پیش بگیره چند روز پیش پیرامون صحبت وزیر کشور که خبرش را منتشر کردی نوشتم فرزند پنجم بنده به دنیا آمده ویک کارمند هستم به ادارات تعاون.راه و شهرسازی.فرمانداری.دفتر امام جمعه.سازمان تبلیغات .ریاست دانشگاه علوم پزشکی ساوه مراجعه کردم.می شود گفت تقریبا هیچ.در چند جا فقط لط کردند گفتند خداوند کمک کند انشاالله.حال باید گفت پس شما چکاره اید.بهتر است منتشر کنید و نفرات داخل نظام را برای زدن حرف حقشان به آن سوی آبها حواله ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آپارتمان ها رو با فاصله از هم بسازند ، خانه یه طبقه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرف درستیه
انشالله که هر چه سریعتر عملی شود
زمین رایگان
پروانه ساخت رایگان
کنتور آب و برق و گاز، قسطی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خانه های پیش ساخته و اشتغال مردم در همین راه .خود میتونه برند به و صادرات هم انجام داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱،خیلی جاها زمین واگذار کردید ولی نمی سازند ،زمین شده محل ریختن زباله
۲، هزینه ساخت دویست متر ویلایی خیلی بیشتر از چند طبقه تمام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر مخالف پیشرفت و ساخت و ساز و حسود و چرت و پرت گو و مفت گو داریم واقعا چقدر چرت میگی
Germany
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
گرانی خانه برای کمبود نیست
بلکه برای درامد کم مردم هست!

بعد این قدر بخش فرسوده شهری داریم نیاز به زمین جدید نیست!
هر شهر نیاز به امکانات شهری داره! هنوز بیشتر جاهای ایران امکانات اولیه ندارن و نیاز به زمین بیشتر نیست بلکه مناطق شهری با وام میشه رونق داد. شهرک خاز حدید نیاز به بودجه ملان داره! جای شهرک سازی میشه روی حمل و تقل شهری و شهر های لنسان محوری کار کرد! توی یک ساختمان میشه صد هزار نفر رو جا اگه زمین ده هزار متری باشه
من تمیگم همچین شرایطی باشه ولی با امکانات شهری میشه شعر ها رو کوچک تر پارک ها بزرگتر خمل و نقل شعذی بهتری داشت!
یک شهرک دور از تهران نیاز به هزار امکانات شهری و حمل و نقل داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرف مفت نزن آلمانی و مزدور غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
اگر اجرای بشه و پیگیری جدی داشته باشید واقعا واقعا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت اگر حامی مردم است زمین رایگان به همراه وام کم بهره بدون ضامن به کسانی که واقعا ندارند بدهد ، و زمین در رهن دولت تا پایان بازپرداخت وام.دولت اگر به همین منوال ادامه دهد قطعا چادرنشینی و حلبی آباد باز خواهد گشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعجب ۳ نفری هستم که لایک منفی دادن.قطعا یرای افکار بیمارشان متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمینهای بایر را آزاد کنید بدید مردم خانه های حیاطدار بسازند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه کنارمسکن مهرفاز۵ جنوبی پردیس که همین الان مالکین بعضی از آن واحدها از تعاونی ورانت وغیره استفاده کردند وچند خانه هستند، زمین غیرهسطح وتپه کنارعوارضی رو جدول بندی میکنند تا به قول خودشون زمین ویلایی۲۰۰متری تحویل بدهند .متاسفانه همه جا دلالی ورانت شده وهرکس چند خانه داره ومستاجر زیربار تورم چنددرصدی هرساله له میشه.متاسفانه واحدهای بسیاری ساخته شده واشتراکات (آب وبرق وگاز و..)وصل نشده هیچی حالا برو بیابان رو مسطح وقطعه بندی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما یه کاری کنید قیمت ها ازین بالاتر نره .پایین اومدنش پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شک نکن قیمتها در مسکن در صورت کار جهادی شکسته خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با روند فعلی هر چه بدهید به اموال ثروتمند اضافه میشود،راهش اینست که مثل دیگر کشورها با مالیات کنترل شود،مثلا ۵درصد ارزش تمام املاک را سالانه بگیرید و بدون دستکاری بین همه تقسیم کنید،بدین ترتیب قشر متوسط همان قدر که میدهد پس میگیرد ولی قشر محروم سود میبرد،ضمن آنکه قیمت نامعقول ملک بسیار کم میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این یک حرف مفت است سراسر ایران عزیز باید با ساخت و ساز ویلایی آباد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
همان پنج درصد را هم که حساب کنی اکثر مردم نمیتوانند سالانه بدهند
یه حساب کتاب ساده بکنی بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ویلاسازی مقرون به صرفه نیست هزینه های حمل و نقل و آب و برق و گاز و تلفن و مقدار زمین مورد نیاز و دسترسی به امکانات و حفظ و نگهداری و امنیت و راهسازی و اشغال منابع کشاورزی و غیره... حداقل ۵ برابر افزایش می یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرند نگو لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
لازمه بدونی همه جمعیت کشور ما در یک درصد وسعت کشورمان است و این برای همه ما یک ضرر است مخصوصا مردمی که خانه های کندویی را به خانه های ویلایی ترجیح دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
لایکهای منفی نشاندهنده خواسته مردم تحت حمایت نهضت ملی مسکن بالاست، خوب اینطوری زمین در شهر نمیدهندکه دلت میخواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شهرجدید گلبهار در خراسان رضوی تا دلت بخاد بیابون و زمین داره ولی زمین نمیدن ک ویلایی بسازن..!!
ایران تا دلت بخاد زمین داره..ولی یه عده فقط بفکر منافع و تنبلی هستن..همون زمین هم ب راحتی ک نمیدن ..اگر بدن ک خوبه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
قلی جون !
همه چیز که زمین نیست !
زیر ساختها ، آب ،برق و.... اهمیتش کمتر از زمین نیست !
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۰۹:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تقلید کور کورانه از نظام ساخت مسکن غرب یعنی آپارتمان این وضعیت را تشدید کرده، قدیما بعداز دریافت زمین هر کس خانه اش را می ساخت ، پول هم در بانک ها که فساد ساز است نمی ماند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام چرا دولت به روستائیی که خودش زمین داردو حتی شاید زمین کشاورزی باشد و دارای چند فرزند است اجازه نمی‌دهد در آن برای فرزندانش خانه بسازند و فرزندان وی مجبور به مهاجرت می‌شوند . چرا دقیقا قانون شهر را برای روستا گذاشتن ؟برای چهارتا بی نماز که درب مسجد رو نمی‌بندند. اگر در شمال کشور عده ای سودجو خلاف می‌کنند این دلیل نمی‌شود که به کل کشور به یک چشم نگاه کرد . مگر این کشور برای این مردم نیست ؟ چرا در اطاف کلانشهرها زمین‌ها را به مردم نمی‌دهند تا حداقل این قیمت‌های کذایی مسکن درهم بشکند . حتما رانتی درکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون اگر در روستا این اتفاقات بیفتد احتمال دارد کم کم مهاجرت معکوس اتفاق افتاده و شروع کنن به تولید درست نه کاذب ووضعیت کشور و مردم بهتر شود واین در برنامه توسعه چند ساله نیست طرح هادی عست تا شما را به راه راست مستقیم هدایت کنن بری بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه میشه کشاورزی را نابود کنن . خب برادر من تو همان خانه ات بسار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
محدوده شهرها باید حداقل ۳ برابر و تهران و کلانشهرها ۵ برابر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
همینجوریش هم کمبود اب برق و گاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آفرین و درود شهرهای طولی راهکار بسیار خوبی است همچون شهر طولی تهران دماوند و یا تهران شمال و یا اهواز سربندر در حد فاصل کوتاهترین مسیر به بنادر و حاشیه آزادراه خلیج فارس و شهرکرد شیدا و ....
آخرین اخبار