حضور ۲۳ هزار دانش آموز استان سمنان در «جشنواره نوجوان سالم»

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۲۳ هزار و ۵۸۰ دانش آموز استان در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند.

عادل خالقی ثمرین مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در مراسم پایانی جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم  بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار و ۵۸۰ دانش آموز استان سمنان در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در کنار دانش آموزان سه هزار و ۸۵۰ نفر از کارکنان و همکاران ما در آموزش و پرورش و یک هزار و ۲۰۰ نفر از اولیای دانش آموزان نیز در این جشنواره شرکت کردند، افزود: در مجموع ۲۵ هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۱۴۱ نفر در مرحله استانی پذیرفته شدند، بیان کرد: ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر نیز از دیگر موضوعات دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم بود.

خالقی ثمرین درباره بخش‌ها و همچنین کیفیت و کمیت برگزاری این رویداد بیان کرد: ایده پردازی، مقاله شامل تألیفی، گردآوری و ترجمه، فیلم داستانی، پویانمایی، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی و نرم‌افزار و چند رسانه‌ای، بیان روایت از مهمترین بخش‌های این جشنواره برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم بود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب‌های نقاشی و انشا نویسی با موضوع چگونه در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود مراقبت کنم؟ در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند، افزود: در بخش‌های ایده‌پردازی و مقاله نویسی نیز والدین دانش‌آموزان کلیه دوره‌های تحصیلی و همکاران فرهنگی و ستادی و در بخش ابتکارات مدرسه‌ای تمامی فرهنگیان و مدارس و اعضای ستادی استان با هم به رقابت پرداخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم شامل سه بخش خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور است که در ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، دو ساحت علمی، تربیتی و ساحت فرهنگی، آموزشی در امر برگزاری جشنواره خوارزمی بسیار مؤثر و کارآمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار