پیش بینی تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن چغندر قند در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول چغندرقند تولید شود.

تورج نوروزی  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که ۱۶ هزار ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت چغندر قند اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون ۱۰۰ هزار تن محصول چغندرقند تولید شود.

او در جلسه کارگروه پشتیبانی برداشت و حمل چغندر قند استان که در سالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد با بیان این مطلب که رکورد خرید گندم نسبت به سنوات گذشته شکسته شد، ادامه داد: در این روز‌ها لطف خداوند شامل حال کشاورزان سخت کوش استان شده و برداشت و خرید تضمینی گندم به اوج خود رسیده است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  با بیان این مطلب که ۱۶ درصد کل سطح زیر کشت در استان برداشت شده است، گفت: چغندرقند یک گیاه قندی، به شدت حساس به گرما و با فساد پذیری بالا است که به محض برداشت باید حمل شود.

آقای نوروزی  به افزایش دما با گذشت زمان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حساسیت بالای گیاه چغندرقند و افزایش دما در خردادماه برداشت و حمل سریع این محصول از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های انجام شده ۱۲۶ هزار کامیون برای حمل چغندرقند کشت شده در استان نیاز است، افزود: روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ کامیون برای حمل چغندرقند برداشت شده از سطح مزارع استان مورد نیاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره  به لزوم تسریع در برداشت و حمل چغندرقند گفت: تاخیر در برداشت و حمل این محصول باعث کاهش عیار چغندرقند خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.