هفته ملی جمعیت فرصتی است برای اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اردبیل، هفته ملی جمعیت را فرصتی مناسب برای اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست.

اکبر ورودی گفت:یکی از عوامل مهم و اساسی برای اقتدار کشور جمعیت جوان آن می باشد و در هر کشوری سرمایه انسانی از مهمترین و اساسی ترین مولفه های توسعه یافتگی به شمار می رود و همین مسئله باعث پویایی و نشاط اجتماعی را در بردارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل می گوید:با عنایت به ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص تغییر و تحولات جمعیت کشور و روند کاهش میزان باروری در کشور و نامگذاری ۳۰اردیبهشت به نام روز ملی جمعیت که تمام مسئولین باید نسبت به این سیاست ها اقدامات لازم و حمایت های ویژه ای را برای فرزندآوری و جوانی جمعیت را انجام دهند.

به گفته او،ما برای اینکه جامعه را به سمت پویایی و بالندگی سوق دهیم باید مسئله قانون جوانی جمعیت را یک مسئله جدی و اساسی بدانیم و باید تلاش کنیم که با آموزش های لازم و برگزاری همایش ها در این راستا جوانان را اول به سمت ازدواج و بعد فرزند آوری سوق دهیم که این مسئله هم نیاز به توجه اساسی در تسهیل روند ازدواج جوانان دارد و باید آموزش های لازم در خصوص افزایش فرزندآوری را برای داشتن جامعه جوان،سالم و پویا و بالندگی مدنظر داشته باشیم.

ورودی با اشاره به اینکه جامعه ما در حال حاضر از فرهنگ غلط غربی تبعیت می کند گفت:نباید نگاه مقطعی به موضوع و مسئله جوانی جمعیت داشته باشیم چرا که این موضوع می تواند بزرگترین آفت باشد و آسیب بزرگی را بر پیکره جامعه وارد کند پس ما باید برای طول سال نقشه راه داشته باشیم.

او می گوید:سازمان های مردم نهاد و غیردولتی و رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما می تواند کمک بزرگی برای این موضوع باشند و با اطلاع رسانی دقیق و درست در آگاهی بخشی گام موثری را بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.