گفت‌وگوی کشورهای حوزه خلیج فارس در نشست ریاض

کشورهای حوزه خلیج فارس در نشستی در ریاض درباره همکاری های امنیتی و سیاسی گفت‌وگو کردند.

دولت قطر اعلام کرد که در چهارمین نشست کارگروه منطقه‌ای که امروز (یکشنبه) در مقر دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، شرکت کرده است.

به گزارش وبگاه «الخلیج آنلاین»، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خالد الخاطر» مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاست، «عبدالله المنصوری» مدیر اداره امور شورای همکاری خلیج فارس و تعدادی از کارمندان متخصص در این نشست به نمایندگی از دوحه حضور داشتند.

هیچ توضیحی در مورد این کنفرانس از دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر نشد. بر اساس این بیانیه، در این دیدار راه‌های تقویت همکاری‌های امنیتی و سیاسی بین کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الخلیج آنلاین نوشت این دیدار‌ها در اجرای آنچه در نشست «الولا» در سال ۲۰۲۰ بر سر آن توافق شد، یعنی در سالی که زمانی که رهبران خلیج فارس بر لزوم تقویت کار سیستم امنیتی مشترک تأکید کردند، انجام می‌شود.

۶ کشور خلیج فارس برای تقویت همکاری در زمینه‌های امنیت داخلی، مقابله با تروریسم، دفاع مدنی و امنیت صنعتی، علاوه بر سایر موارد مرتبط با تضمین ثبات، تلاش می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار