رئیسی در جلسه شورای عالی مسکن:

بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن تبعیض‌آمیز عمل نکنند

رئیس جمهور با انتقاد از تبعیض در تسهیلات‌دهی برخی بانک‌ها تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادها موظفند بدون هرگونه اعمال تبعیض میان مردم، امکانات خود را بکار بگیرند.

در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن که پیش از ظهر امروز یکشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها، ساماندهی و نظارت بر مشاورین املاک، آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن ارائه شد.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن گلایه‌مندی از کندی اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاورین املاک بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح و برخورد با بنگاه‌های متخلف یا فاقد مجوز و همچنین اصلاح قانون ارائه مجوز به بنگاه‌های مشاورین املاک تأکید کرد.

رئیسی در ادامه همچنین بر پیگیری اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی براساس آیین‌نامه ابلاغ شده به دستگاه‌های اجرایی بویژه در استان‌ها و از سوی استانداران تأکید کرد و گفت: برای تسریع در اجرای این قانون تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف مؤثر خواهد بود و از سوی دیگر در روند اجرا هر بخشی از این قانون دارای نقض یا اشکال بود بلافاصله باید به قانونگذار اطلاع داده شود.

رئیس جمهور همچنین با انتقاد از تبعیض در تسهیلات‌دهی برخی بانک‌ها تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادها موظفند بدون هرگونه اعمال تبعیض میان مردم ، امکانات خود را در جهت نفع عمومی بکار بگیرند.

رئیسی با تاکید بر برگزاری جلسات منظم شورای مسکن در استان ها -حداقل ۲ بار در ماه -  استانداران را به  حسابکشی از دستگاه‌های مختلف در انجام وظایف محوله در زمینه ساخت مسکن مکلف کرد.

رئیس جمهور با انتقاد از تأخیر در واگذاری زمین در برخی از استان‌ها بر ضرورت رفع موانع اداری آن تأکید و از وزارت راه و شهرسازی خواست در جلسه بعدی شورای عالی مسکن گزارشی از میزان واگذاری زمین به متقاضیان در استان‌های مختلف تهیه و ارائه شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش تعاونی‌ها در اجرای طرح ملی نهضت مسکن، گفت: تعاونی‌های کارگری، کارمندی و نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت خود می‌توانند بخش قابل توجهی از متقاضیان مسکن را ساماندهی کنند.

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور استانداران ۳۱ کشور برگزار شد، گزارشی از عملکرد ۱۰ استان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارائه شد و رئیس جمهور ضمن تقدیر از مسئولین این استان‌ها، تصریح کرد: عملکرد استان‌هایی که به هر نحوی در اجرای این طرح با کندی مواجه بودند نیز حتماً باید به استانداران مربوطه اطلاع داده شود تا نواقص و کاستی‌های اجرای آن را برطرف کنند.

بررسی راهکارهای استفاده بهینه از زمین‌های وقفی و متعلق به مناطق آزاد در ساخت مسکن، راهکارهای کاهش هزینه ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های نو و همچنین بررسی میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا بانک ها در بی عدالتی از خودت تقلید می کنند

دو کارمند از هر نظز مساوی که ذیل قانون خدمات کشورری هستند حکم یکی هشت میلیون (کارمند اداره پست )و دیگری هفده میلیون و سیصد و پنجاه هزار (معلم). ؟؟؟؟؟!!!!

کسی که خودش آخر تبعیضه می تونه به دیگری بگه تبعیض آمیز برخورد نکن ؟؟؟؟!!!!

عامو اول خودت را درست کن بعد دیگران را امر به معروف کن .
لطفا منتشر کنید

مدرک هم خواستید حکم خانم همکارم (یا همان فرهنگی ) که در گروه همکاران گذاشته بود دانلود کردم و هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
آقای رئیس جمهور. شما؟ که لباس ائمه اطهار علیهم السلام را پوشیدی قسم می دهم. فقط یک سال فوتبال را تعطیل کنید و پول آنرا که بالای ده هزار میلیارد تومان میشود را برای ازدواج جوانان و ساخت خانه برای آنها هزینه کنید. تا آینده.مملکت در دست آین جوانان است؟. نه این‌که جوان بیکار را در اول زندگی مشترکشان بدهکار هم بکنیم و چنددرصد از طلاق زوجین بخاطر همین بدهکار بودن است..یک فوتبالیست‌.درسال پانزده میلیارد بدون اپشن...درصورتی که این پول از مالیات کارگران زحمتکش..وکارمندان که حقوق ماهیانه این قشر زحمتکش ده دوازده میلیون تومان است؟ که درسال می‌شود یکصد و بیست و یا یکصدا وسی و شش میلیون تومان حالا پول عرق این عزیزان را فوتبالیست‌ها می گیرند. انهایکه حرف های قشنگ مثل مسئولین غربی و آمریکا یها با کلمات بازی می کنند تا به جیب دلالان می‌رود...اگر کارگران و کارمندان کارنکنند همه چیز درکشور لنگ می زند..ولی اگر فوتبال کنسل بشود هیچ اشکالی نداره...ممنونم کارمند بازنشسته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باشه چشم بهش میگم صبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای ریس مسکن در دوسال قیمت ها در دیوار بیداد می کند ناحق هر روز گرانی فضای مجازی املاک مالک بساز بفروش ها سوداگران قیمت مسکن را هرروز ن آن حق گران می کنند پانصد درصد د ر یک ماه که مسول است جلوی این قیمت های ناحق را باگیرد ظلم ناحق به مصرف کننده تا کجا جلوی این قیمت ها را بگیرید بر چه حسابی این کشور مسول ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای رئیسی شما باید پاسخگو ی عملکرد ضعیف خود باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پدر ادم رو در میارن تا وام ساخت بدن
اونم که الان مبلغش خیلی نا چیز شده
حداقل هر واحد ساخت ۱۰۰ متری باید دست کم
یک میلیارد وام ۲۰ ساله در شهرهای بالای ۴۰۰ هزار
نفر بدن.با سود پایین و تنفس دار
ولی زهی خیال باطل
ولی امید دادن دولت برا ملت خیلی خوبه
مثلا میگه خودرو رو ارزان میکنم یعدفعه
۱۰۰ میلیون می ره رو یه فرقون
میگه زمین رایگان میدم یکباره هر واحد یک میلیارد
گرون میشه.و گوشت و مرغ و کلیه اجناس به
همین صورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا بانک مسکن وام به شهر های زیر 25 هزار نفر نمی دهد؟ چرا بنیاد مسکن کسانی که می خواهند وام 200میلیونی روستایی بگیرند به بانک هایی ارجاع می دهد که ضامن زیاد می خواهند بعنوان مثال بانک صادرات می گوید باید 3تا حقوق بگیر با گواهی کسر حقوق بیاری، مگر قرار نبود فقط سفته زنجیرای باشد آقای رئیس جمهور اینکه فقط حرف بزنید مشکلات حل نمی‌شود نظارت رکن هر مشکلی هست
آخرین اخبار