هلال احمر مازندران و ارائه ۱۰۰ هزار ساعت خدمات داوطلبانه

داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران پارسال بیش از ۱۰۰ هزار ساعت خدمات داوطلبانه انجام دادند.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت: ۸ هزار و ۹۱۰ داوطلب این جمعیت پارسال با ۲۴ هزار و ۸۳۳ نفر روز فعالیت داوطلبانه بیش از ۱۰۰ هزار ساعت خدمت داوطلبی انجام دادند که ارزش آن معادل ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

او افزود: بیش از ۲۴ هزار داوطلب به طور رسمی در جمعیت هلال‌احمر مازندران ساماندهی شدند که در تلاش برای ارتقاء به ۶۷ هزار نفر در سال جاری هستیم.

فخاری ساختار داوطلبی در مازندران را به طور انحصاری در کشور ساختاری مبتنی بر شبکه‌های داوطلبانه تعریف کرد و گفت: در ساختار شبکه‌ای افراد بر مبنای تخصص و علاقه‌مندی می‌تواند در شبکه‌های هم صنف و با رعایت شرایط حاکم در هلال احمر به عنوان یک شبکه منسجم ساماندهی شده و پس از دریافت آموزش‌های کافی خدمت‌رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران ادامه داد: علاقه‌مندان کافی است با ثبت نام و بارگزاری مدارک خود در سامانه members.rcs.ir به عضویت جمعیت هلال احمر در‌آیند.

او این استان را جزء پنج استان برتر کشور در حوزه داوطلبی جمعیت هلال احمر کشور برشمرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۲ کاروان سلامت در روستا‌های کم برخودار استان و ۵۲ پروژه داوطلبی با مشارکت پرشور داوطلبان نیک اندیش اجرا شد.

فخاری افزود: توزیع ۳ هزار و ۱۴۲ سبد معیشتی، برپایی هزار و ۷۵۰ سفره پذیرایی غذای گرم، اهدای ۳ هزار و ۳ واحد خون، اهدا بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک حمایتی دارو و درمان به ۶ هزار و ۱۸۵ مددجو و همچنین کمک هزینه درمان به ۱۱۰ مددجو از جمله خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمراستان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.