۲۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور برای کشاورزی قزوین هزینه می‌شود

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: ۲۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به میزان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی هزینه می‌شود.

سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: پس از بخش حمل و نقل با ۲۱.۸۷ درصد، کشاورزی بیشترین سهم از اعتبارات تعیین شده سفر رئیس جمهور به قزوین را به خود اختصاص داده است.

این مسوول با اشاره به جایگاه والای کشاورزی در اسناد چشم انداز و آمایش ملی و استانی، گفت: بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برای دولت برخوردار است و با توجه به ضرورت حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه دولت می‌کوشد تا با تخصیص اعتبارات لازم در کنار توسعه سرمایه گذاری در این بخش، اهداف تعیین شده در این حوزه را به سرانجام برساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهار کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور در بخش کشاورزی بر احیا و تقویت دشت حاصلخیز قزوین تمرکز دارد که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور است.

وکیلی افزود: اختصاص ۳۱۷ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه آبیاری نوین، اختصاص ۶۸۳ میلیارد تومان برای تکمیل مطالعه نظام‌های بهره برداری و طراحی و اجرای کانال‌های آبیاری فرعی و احداث کانال‌های درجه سه و چهار و اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای نودهک در کنار اختصا ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری از جمله مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به قزوین در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین افزود: هشت درصد سهم تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به قزوین نیز تاکنون به کشاورزی اختصاص داشته است.

این مسوول اضافه کرد: سفر رییس جمهور به استان قزوین دارای ۱۹۷ مصوبه بود که ۱۴۱ مورد از این مصوبات دارای اعتبار بود.

وی یادآور شد: ۳۹ مصوبه نیز از جنس اقدامی بود که اعطای مجوز‌ها از جمله آنهاست و همچنین ۱۷ مصوبه نیز مشترک به معنای اعتباری و اقدامی بود.

سفر رئیس جمهور به استان قزوین اردیبهشت ماه سال گذشته انجام شد.

 

 

 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.