تدوین اجرای جایزه نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

مدیر واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از تدوین جایزه نمایشنامه‌نویسی با عنوان «شیدای دهکردی» به صورت منطقه‌ای در این استان خبر داد.

امین بسیم گفت: واحد نمایش حوزه هنری سه دوره جایزه نمایشنامه‌نویسی را به صورت استانی برگزار کرده است که دوره چهارم آن مزین به نام «میرزا عبّاس خان شیدا دهکردی» از هنرمندان و فعالان اجتماعی و سیاسی و شاعران مشروطیت است و به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: نامگذاری این جایزه با نام یک هنرمند اهل چهارمحال و بختیاری به منظور ارج نهادن به هنرمندان فرهیخته استان و همچنین معرفی چهره‌های شاخص استان انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید


بسیم هدف از برگزاری این رویداد را ارج نهادن به هنر نمایشنامه‌نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و دست یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار عنوان کرد.

وی یادآور شد: دلاوری و سلحشوری مردمان چهارمحال و بختیاری در پهنه تاریخ، پرداختن به زندگی و شخصیت‌ها و شهدای دفاع مقدس، داستان‌ها و افسانه‌های کهن نمایشی و فکلور زاگرس، معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر استان‌های زاگرس‌نشین، خانه، خانواده، نشاط اجتماعی، فرزندآوری آسیب‎‌های اجتماعی، اقتباس از رمان‌ها، خاطرات و آثار تولیدی حوزه هنری و همچنین آثار سترگ و پُرحکمت ادبیات فارسی و جهان از جمله موضوعات ارائه شده در فراخوان جایزه نمایشنامه‌نویسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار