هدف‌گذاری سمنان برای کسب عنوان مرکز فرهنگی و اجتماعی کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تلاش می‌شود تا استان سمنان را به‌عنوان مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی در کشور معرفی کنیم.

 احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در رویداد توانمندسازی «همنا» (هم‌افزایی مشارکت نهاد‌های اجتماعی جوانان) اظهار کرد: سمنان به‌عنوان استان شاخص در انجام اقدامات مردمی و مشارکت تشکل‌های اجتماعی در نظام مسائل استان‌ها مطرح است.

وی تصریح کرد: از این نظر، وظیفه داریم تا استان سمنان را به‌عنوان مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی در کشور معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: بیش از ۵۰۰ تشکل مردم‌نهاد در استان سمنان فعالیت دارند و سمنان از این منظر به لحاظ کمی، رتبه اول کشور را به نسبت جمعیت داراست.

ریواده ادامه داد: در سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری استان سمنان در پایان برنامه ششم توسعه به ازای هر ۲ هزار نفر، یک تشکل مردم‌نهاد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: کسب رتبه اول در شاخص مردمی بودن در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۴۰۱ تبلور مشارکت مردمی و حضور تشکل‌های مردم‌نهاد در کنار دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: استان سمنان سال گذشته رتبه دوم را در تحقق شعار سال به خود اختصاص داد و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، ساختارسازی باید در حوزه دانش‌بنیان از سوی جوانان و تشکل‌ها صورت گیرد.

ریواده بیان کرد: توجه به حوزه دانش‌بنیان‌ها باید در دستور کار برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه از سوی تشکل‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با تأکید استاندار سمنان، یکی از راهبرد‌های مهم شورای حمایت و توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد استان، فعال شدن و توانمندسازی تشکل‌ها برای رفع مشکلات مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.