اعتبار جدید برای بازسازی پل میرزا نوروز میاندوآب تخصیص می‌یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در گذشته برای بازسازی پل میرزا رسول میاندوآب اعتباری وجود داشته، اما اعتبارات جدید تخصیص می‌یابد.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از پل میرزارسول با اشاره به اینکه میاندوآب از موقعیت ویژه‌ای در آذربایجان‌غربی برخوردار است، گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری، در این شهر نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد.

وی اضافه کرد: برخی مناطق میاندوآب دارای ارزش سرمایه‌گذاری بسیاری است که از جمله آن سد نوروزلو است که دارای فضای بزرگ و درختان سرسبز و کم نظیر است، اما متاسفانه بلاتکلیف باقی مانده که باید برای آن تصمیم گیری شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پل میرزارسول نیز جزو پل‌های تاریخی خوب بوده که قسمتی از آن مرمت شده، اما قابل استفاده برای مردم نیست و در دوران قاجار بازسازی شده است و می‌تواند تفرجگاه بسیار خوبی برای مردم میاندوآب باشد.

وی گفت: با وجود اینکه اعتبار برای احیای این بنای تاریخی گذارده شده است، اما اعتبار جدید به آن داده خواهد شد تا به سرعت دو دهنه آن تکمیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: باید فضا را برای حضور سرمایه گزاران فراهم کرد و از سوی دیگر غرفه‌های بزرگ در آنجا ایجاد شود و نیاز‌های خدماتی مردم برای تفریح‌گاه مناسب فراهم شود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید مردم میاندوآب خدمات بسیاری را به کشور کرده و هر زمان خطری کشور را تهدید کرده است این میاندوآب بود که مرکز حفظ و نگهداری نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران بوده و این خدمات کم نیست و این شهر نقش محوری در شکست ضدانقلاب داشته است.

به گفته ضرغامی، حق مردم و فرزندان میاندوآبی بیش از این‌ها است و در این راستا برخی کار‌های انجام نشده باقی مانده که انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.