برخورد قضایی با متخلفان محیط زیست در استان همدان

رئیس کل دادگستری همدان گفت: مجموعه قضایی با تخریب کنندگان محیط زیست برخورد جدی می کند این مهم همواره یکی از اولویت های اساسی این مجموعه است.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان دیروز در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان افزود: حضور قضات در این مناطق و بازدید از نزدیک، زمینه ای برای آشنایی بیشتر مجموعه قضایی با این مناطق است.

او افزود: این بازدیدها موجب می شود آنها شناخت بهتری از آثار خسارات وارده به محیط زیست داشته باشند و در صدور آرا به این نکات نیز توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اهمیت و ضرورت مجازات های جایگزین حبس گفت: تجربه نشان داده که حبس و زندانی کردن مجرم به تنهایی نمی تواند در تنبیه او، کاهش جرائم و ایجاد امنیت تاثیر بگذارد.

عدالتخواه افزود: البته حبس افرادی که حضورشان در جامعه خسا ت بار و مضر است در حد ضرورت دارد مورد تاکید است.
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه جرائم خرد بیشترین میزان پرونده های قضایی همدان را تشکیل می‌دهد اضافه کرد: بنابراین اغلب مجرمان افراد خطرناک نیستند که نیاز به نگهداری آنها در زندان باشد هر چند مجرمان خطرناک هم باید در دوران تحمل محکومیت باز اجتماعی شده سپس به جامعه برگردند.

عدالتخواه گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر مجازات جایگزین حبس تاکید کردند بنابراین می توان علاوه بر استفاده از توان افراد مختلف از زندانیان نیز برای پاکسازی محیط زیست استفاده کرد.

او تاکید کرد: رهاسازی زباله در طبیعت و محیط های گردشگری پسندیده و مورد تایید نیست.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: همانگونه که افراد به نظافت فردی توجه دارند باید به نظافت محیط زندگی و جامعه نیز به عنوان خانه دوم حساس باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار