معاون امور بین الملل و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد؛

راه اندازی خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت به همت هلال احمر ایران در ۱۱ کشور

سعیدی گفت: جمعیت هلال احمر ایران در ۱۱ کشور خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت با ۳ بیمارستان مجهز را راه اندازی کرده است.

بهنام سعیدی درآخرین روز از هفته گرامیداشت هلال احمر در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان گفت: در دنیا ۱۹۲ کشور عضو هلال احمر و صلیب سرخ هستند و ۱۸ اردیبهشت مصادف با ۸ می‌را به این عنوان نامگذاری کرده اند و گرامی می‌دارند.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو نهضت ملی در دنیا مطرح شده است، افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان پر تلاش ترین، با تخصص‌ترین و پای کارترین سازمان در دنیا شناخته شده است و سرمایه این سازمان، نیرو‌های داوطلب آن هستند.

معاون امور بین الملل و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: بیش از ۲ میلیون داوطلب در کشور فعالیت دارند تا در سخت‌ترین شرایط به کمک نیازمندان بشتابند و بدنه اصلی هلال احمر جوانان برومندی هستند که تا پای جان خود ایستادند و جوانی خودشان را فدای آرامش نیازمندی می‌کنند.

او با اشاره به اصول ۷ گانه هلال احمر گفت: بی غرضی، بی طرفی، تسکین آلام بشری، جهان شمولی و ... از اصول مهم این سازمان است و اعضای داوطلب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زلزله ترکیه و سوریه، جزو اولین نیرو‌های اعزامی به این مناطق بودند و ثابت کردند خدمت رسانی هلال احمر ایران، بدون مرز و ایثارگرانه است.

سعیدی ادامه داد: مسئولان ترکیه به صراحت اقرار کردند که بهترین و فنی‌ترین نیرو‌ها برای کمک رسانی از هلال احمر ایران بوده است و در همین خصوص از نیرو‌های ما  قدردانی  کردند.

او با بیان اینکه داوطلبان سازمان هلال احمر ثابت کردند که هرجای دنیا ندای مظلومی بلند شود، اولین‌ها برای لبیک گفتن هستند، گفت: رئیس فدراسیون صلیب سرخ، تقدیرنامه‌ای را برای رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ارسال کردند.  

معاون امور بین الملل و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تغیرات اقلیمی در کشور گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه خلاقیت خوبی پیش گرفته اند و به عنوان پیشتاز مطرح شده اند.

او با اشاره به اینکه در هفته درختکاری در کمتر از ۲۰ دقیقه، ۱۰۰ هزار نهال به همت  بچه‌های هلال کاشته شد و  در این زمنه رکورد دار شدیم، ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر در تمام لحظات و شرایط در کنار مردم هستند تا آرامش را به آن‌ها هدیه دهند و مفتخر هستیم در ۱۱ کشور خدمات بهداشتی و درمانی و سلامت با ۳ بیمارستان مجهز را راه اندازی کرده ایم.

معاون امور بین الملل وخدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور افزود: در ارتباطات بین المللی با کشور‌های دوست، تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کردیم تا در شرایط نیاز با آن‌ها تبادل نیرو داشته باشیم و خوشبختانه از نظر وسایل لجستیک و نیرو‌های توانا در دنیا خوش درخشیده ایم.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ای که از جانب آمریکا بر ملت‌های مظلوم تحمیل شده است، گفت: امروز پرچم دار مبارزه با این تحریم‌ها، جمهوری اسلامی و هلال احمر ایران است و نگذاشتیم تحریم‌ها مانعی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه شود.

او درخصوص اعزام نیرو‌های هلال احمری به عربستان، گفت: بار اصلی این اعزام بر دوش هلال احمر ایران است و تاکنون ۱۰۰ درصد معاینات پزشکی حجاج انجام شده است و مراسم حج با حضور نیرو‌های توانمند و کاردان برگزار خواهد شد.  

سعیدی به افتخاراتی که داوطلبین هلال احمر ایران تاکنون کسب کرده اند، اشاره کرد و افزود:  اکنون هزار بار افتخار می‌کنیم که نیرو‌های هلال احمر جان فدای شما مردم عزیز باشند و دعای خیر شما حامی و پشتوانه آن‌ها شوند.

او با بیان اینکه با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر از همه نوع گروه سنی، اعضای فعال دارد که عاشقانه فعالیت دارند، گفت: انتظار داریم همه مردم استان کرمان، عضو سازمان داوطلب هلال احمر شوند تا ما بتوانیم در شرایطی که پیش می‌آید از نظرشان استفاده کنیم.

در پایان با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان و همه نمازگزاران از ۳ خانواده شهید هلال احمر تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار