نجات ۶ محکوم به قصاص در بروجرد

۶ محکوم به قصاص در بروجرد با گذشت اولیای دم و حمایت‌های خیران از اعدام نجات یافتند.

 رئیس دادگستری بروجرد در همایش بزرگ خون صلح که در مسجد حضرت زهرا (س) شهرک اندیشه بروجرد با حضور خیران و ریش سفیدان برگزار شد، گفت: فرهنگ صلح و سازش بین اقوام و طوایف ایرانی به ویژه لرستان نهادینه شده است.

کرمی عالم اظهار کرد: دستگاه قضایی با اقتدار پیگیر اجرای عدالت است و با ناهنجاری‌ها با قاطعیت برخورد می‌کند.

او با اشاره به اینکه فرهنگ مردم لرستان در موضوع گذشت بسیار غنی است، افزود: دستگاه قضایی به دنبال نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش است. ایثار و گذشت و فداکاری می‌خواهد تا انسان از حق خود بگذرد و صلح و سازش ایجاد کند.

رییس دادگستری بروجرد یادآور شد: فرهنگ پیشگیری از قتل نیز باید در جامعه گسترش یابد و این موضوع نیازمند کار فرهنگی است.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد هم گفت: جامعه اسلامی ایران در حال پیشرفت است و به برکت انقلاب و خون شهدا گره‌های کشور یکی پس از دیگری باز خواهد شد.

مسلم مرادی افزود: دولت بیش از چهار هزار واحد تولیدی و کارخانه را احیاء کرد که باعث اشتغالزایی و رفع بیکاری خواهد شد.
او گفت: همه ما در شرایط حساس دنیا باید هوشیار باشیم و با گوش دادن به رهنمود‌های رهبری دشمنان را مایوس کنیم.

فرماندار بروجرد خون صلح را یک سنت کهن در لرستان دانست که با کمک خیران و ریش سفیدان انجام می‌شود.

مرادی با بیان اینکه پیشگیری و آگاه سازی مردم از ناهنجاری‌ها بر عهده مسئولان است، افزود: همه نخبگان و دانشگاهیان باید با تحقیق و مطالعه در کاهش ناهنجاری ها‌ی جامعه کمک کنند.

امام جمعه اشترینان نیز در این مراسم گفت: یکی از دستورات دینی که در قرآن و روایات مورد تاکید بسیار است مسئله صلح و سازش است.

حجت الاسلام میثم بیرانوند افزود: خداوند می‌فرماید بین مسلمانان و برادران دینی ایجاد صلح و سازش کنید، تقوای الهی فقط برای مردم نیست و مسئولان نیز باید در گفتار و رفتار مراعات کنند.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف بین مسئولان و مردم است که باید با همدلی و همفکری کار‌ها را پیش ببریم.

برچسب ها: زندان ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.