اتهام زنی رقیب اردوغان به روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

کمال قلیچداراوغلو، رقیب اصلی رجب طیب اردوغان در انتخابات ترکیه، مسکو را به انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات متهم کرد.

قلیچداراوغلو، که بر اساس نظرسنجی‌ها در رقابت برای ریاست جمهوری از اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه پیشی گرفته است، بدون اشاره کردن به خبر مشخصی، روسیه را مسئول ایجاد یک کمپین اطلاعات جعلی در آستانه انتخابات ترکیه دانست.

به گزارش رویترز، محرم اینجه، سومین نامزد ریاست جمهوری ترکیه دیروز به دلیل آنچه «ترور شخصیت» در فضای مجازی خوانده شده، از رقابت کنار کشید. وی جزئیات بیشتری در خصوص تصمیم خود ارائه نکرده و تنها اشاره کرد که رسانه‌های ترکیه و نهادهای دولتی در برابر این ترور شخصیت از او محافظت نکرده اند.

قلیچداراوغلو «دوستان روسی» ترکیه را متهم به انتشار محتوای جعلی کرد و در توییتر خود به دو زبان ترکی و روسی نوشت: «اگر می‌خواهید دوستی با ما را پس از انتخابات ۱۵ مه ادامه دهید، دست خود را از دولت ترکیه بردارید. ما همچنان طرفدار همکاری و دوستی هستیم».

گفتنی است، مسکو و آنکارا روابط نزدیکی دارند و روسیه بزرگترین تامین کننده انرژی ترکیه است. ولادیمیر پوتین و اردوغان مذاکرات مکرری در مورد موضوعات مختلف از انرژی گرفته تا جنگ در اوکراین و سوریه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
به روسیه توهین نکنین جاسوساشون تو ایران ناراحت میشن !
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
به امید پیروزی کمال و بازگشت اقتدار و عزت برای همه مردم ترکیه به ویژه کوردهای مبارز و غیور و ترمیم دوستی و احترام متقابل همسایگی با کشورهای منطقه چون هیچ راهی جز این نداره فقط گفتگو و دیپلماسی چه در داخل کشور چه در سطح بین‌المللی راهگشای همه مسائل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترکیه جولانگاه هر ابرقدرتی هس چون هیچ ثروت و فرهنگ بنیادی نداره هجش از دزدی هس
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه نگا به مملکت خودت بنداز ...بعد درمورد دیگران قضاوت کن
Germany
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه متجاوز همیشه در امور کشورها دخالت کرده و این تازگی نداره اون تز تجاوز به خاک کشور همسایه و خیانتهای طول تاریخ به ایران اینم از دخالت در امور ترکیه
آخرین اخبار