کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی ارتش را به کار گرفت

در پی شدت گرفتن آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان آلبرتا کانادا و آسیب به بخش تولید نفت، نیروهای ارتش برای مهار آتش‌سوزی در منطقه مستقر شدند.

پس از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا که هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌ها کرد و باعث شد چندین تولیدکننده نفت و گاز فعالیت‌های خود را در استان «آلبرتا» تعطیل کنند، کانادا ارتش را برای کمک به عملیات اطفای حریق فراخواند.

به گزارش رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که با درخواست آلبرتا مبنی بر وارد عمل شدن نیرو‌های مسلح و حمایت فدرال موافقت شده و ارتش برای مقابله با بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی جنگلی که هفته گذشته در سراسر این استان غربی کانادا شعله‌ور شده، مستقر شدند. 

فصل آتش‌سوزی در آلبرتا شروع شده و مهارت‌های مدیریت دانیل اسمیت، نخست وزیر این ایالت را در آستانه انتخابات استانی ۲۹ مه زیر ذره بین قرار داده است. گفته می‌شود چند روز هوای خنک‌تر به آتش‌نشانان مهلت داده و به برخی از شرکت‌های نفت و گاز اجازه داد تا تولید خود را در روز چهارشنبه از سر بگیرند، هرچند پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا در آخر هفته مجددا افزایش می‌یابد.

گفتنی است، در پی شدت گرفتن آتش‌سوزی، این هفته بیش از ۳۰ هزار نفر از ساکنان آلبرتا مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. همچنین در پی تعطیلی مراکز تولید نفت، حداقل ۳۱۹ هزار بشکه در روز که معادل ۳.۷ درصد از تولید کشور است، از تولیدات نفتی کشور کم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار