معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

۹۵ درصد صنعت فرش کشور در دست زنان است

خزعلی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از تلاشی که برای صنعت فرش کشور انجام می‌شود، به دست زنان حاصل شده است.

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم پایانی پانزدهمین المپیاد فرش کشور در دانشگاه خیام مشهد، گفت: زنان همچنین در بخش های جنبی صنعت فرش نیز نقش ۷۵ درصدی در کشورمان دارند.

او افزود: نقش مهم زنان در صنعت فرش برندی برای آنان در سراسر جهان است که زن می تواند هم بازاریابی و هم کارآفرینی در این صنعت داشته باشد و چرخ این اقتصاد و هنر را به چرخش درآورد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: برای برندگان المپیاد فرش کشور تسهیلاتی بانکی در نظر گرفته می شود که در صورت به ثمر نشاندن آن طی ۶ ماه آینده، می توانند از تسهیلات ویژه دیگری بهره مند شوند، دولت در حد بودجه و توان خود تلاش خواهد کرد تا همه مطالبات و نیازمندیهای صنعتگران فرش را فراهم کند.

خزعلی بیان کرد: زنان از این توانمندی بالا برخوردار هستنند که چند کار را با هم انجام دهند و می توانند همزمان زاینده، آفریننده، خلاق، ابداع گر و تمدن ساز باشند، خوشبختانه صنعت فرش همه این توانمندیها را یکجا دارد.

او تصریح کرد: زنانی که در صنعت فرش مشغول به کار هستند، از این نخبگی ویژه و توانمندی فوق العاده برای به عرصه ظهور رساندن توانمندی های زن ایرانی در بخشهای مختلف هنری، فرهنگی، علمی، فناوری و خلاقیت برخوردار هستند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از هنرها به دست زنان ایرانی احیا شده و فعالیت صنعت فرش نیز به دست این قشر در بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از سر گرفته شده است، امیدواریم با همت و پشتکار و با ایستادگی در برابر مانع ها، بتوان صنعت و هنر فرش را با دستان زنان به اوج رساند.

خزعلی در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در سفر به استانها تجهیز هنرستانها و مراکز کارآفرینی و فنی و حرفه ای برای دختران به صورت ویژه و توجه به بازماندگی از تحصیل دختران مورد تاکید است، در طول سال جاری نیز تسهیلاتی را برای اشتغال و حمایت از فرش و صنایع دستی اختصاص می دهیم.

او با بیان اینکه به دنبال ایجاد خانه های مولد در کشور هستیم که یکی از عوامل ایجاد آن همین صنعت فرش است، افزود: زنانی که بتوانند در کنار همسرداری و فرزندآوری کار تولیدی و صنعتی داشته باشند، از طریق صنعت فرش خواهند توانست خانه های مولد را پایه‌ریزی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.