آغاز زود هنگام کوچ عشایر ایل بختیاری به مناطق ییلاقی استان اصفهان

کوچ زود هنگام عشایر ایل بختیاری به مناطق ییلاقی استان اصفهان آغاز شد.

مدیر کل امور عشایری استان با بیان اینکه طبق تقویم کوچ، عشایر باید از اول خرداد کوچ خود را به مناطق ییلاقی آغاز کنند گفت: عشایر ایل بختیاری با جمعیت ۳۰ هزار نفر و ۴۰۰ هزار راس دام از استان خوزستان به مناطق ییلاقی شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر چادگان کوچ می‌کنند.


مهندس اسفندیاری جمعیت عشایر ایل قشقایی را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این عشایر از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر کوچ خود را به مناطق ییلاقی شهرستان‌های سمیرم، شهرضا و دهاقان آغاز کرده اند.


وی گفت: همچنین عشایر عرب جرقویه با جمعیت ۵ هزار نفر در حال کوچ به شهرستان سمیرم و شهر‌های اقلید و آباده در استان فارس و استان چهار محال و بختیاری هستند.


اسفندیاری با بیان اینکه این عشایر با یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام مولد کوچ خود را آغاز کرده اند افزود: تولیدات عشایر ایل بختیاری، ایل قشقایی و عرب جرقویه از جمله لبنیات و صنایع دستی آماده عرضه به بازار است.


مدیر کل امور عشایری استان گفت: به عشایر در مسیر کوچ خدماتی از جمله آبرسانی، توزیع سوخت، بازگشایی ایل راه‌ها و جاده‌های عشایری، توزیع آرد و کالا‌های اساسی و خدماتی و دیگر اقلام ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.