فینوتکس؛ رویدادی برای آشنایی با انواع روش‌های تامین مالی در کشور

رئیس کمیته علمی فینوتکس گفت: در دنیا بیش از ۳۰ نوع روش تامین مالی متعدد وجود دارد و در کشور حداقل ۱۲ نوع روش تامین مالی پیاده‌سازی و اجرایی شده است.

علیرضا دلیری در آیین افتتاحیه رویداد فینوتکس که در حاشیه رویداد اینوتکس در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد، رویداد فینوتکس را ا‌ولین روادید فناوری مالی دانست و گفت: این رویداد در گذشته به صورت پراکنده برگزار می‌شد و همانند این رویداد، منسجم نبود.

وی با اشاره به روند برگزاری رویداد فینوتکس اظهار کرد: در طی این رویداد ما فرایند‌های فناوری تامین مالی و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و هم روش‌های تامین مالی را مورد بررسی و در قالب پنل‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

دلیری اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌ها و فناور‌ها از روش‌های تامین مالی آگاهی ندارند و در کشور ما زمانی که بحث تامین مالی مطرح می‌شود، همه به سمت وام می‌روند در حالی که در دنیا بیش از ۳۰ نوع روش تامین مالی متعدد وجود دارد و در کشور حداقل ۱۲ روش تامین مالی پیاده‌سازی و اجرایی شده است.

رئیس کمیته علمی فینوتکس آشنا کردن شرکت‌های دانش بنیان با این روش‌ها را از اهداف برگزاری فینوتکس عنوان کرد و یادآور شد: ادامه یافتن این رویداد می‌تواند فضای رقابتی را برای بازیگران و نهاد‌های تامین مالی ایجاد کند؛ چرا که در این رویداد از برترین‌های حوزه تامین مالی تقدیر می‌شود.

دلیری یکی از راهکار‌های توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان را تامین مالی دانست و خاطرنشان کرد: تامین مالی برای هر نوع شرکتی متفاوت است و در رویداد فینوتکس تلاش می‌شود تا شرکت‌ها با این روش‌ها و تفاوت‌ها آشنا شوند.

 رئیس کمیته علمی فینوتکس با ابراز خرسندی از اجرایی شدن بسیاری از روش‌های تامین مالی در کشور، گفت:، ولی باید شرکت‌ها بدانند کدام روش تامین مالی با طرح‌های آن‌ها سازگاری و سنخیت بیشتری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار