عربستان اسد را به اجلاس سران عرب دعوت کرد

عربستان سعودی رئیس‌جمهور سوریه را برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از سوی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی برای شرکت در سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب دعوت شده است. سطح اجلاس سران کشورهای عرب است و  در ۱۹ می‌ در جده برگزار می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این دعوت‌نامه را «نايف السديری» سفیر عربستان سعودی در اردن برای اسد آورد. بشار اسد ضمن قدردانی از پادشاهی عربستان تاکید کرد نشست آتی سران کشورهای عربی در عربستان سعودی، اقدامات مشترک اعراب را برای دستیابی به خواسته های مردم عرب تقویت خواهد کرد.

پیش از این تحلیلگران پیش بینی کرده بودند اسد به این اجلاس دعوت شود. نیدال سابی، تحلیلگر لبنانی در گزارشی نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برخلاف میل آمریکا که دهه‌ها به اختلافات اعراب و نفرت فرقه‌ای دامن می‌زند، مسیری را برای حل و فصل شرایط درگیری در منطقه در پیش گرفته است. به گفته این تحلیلگر لبنانی، ولیعهد سعودی قصد دارد اسد را به نشست سران عرب دعوت کند تا نشست ریاض را به عنوان نشستی برای متحد کردن گروه‌های عربی تحت نظارت رهبری عربستان تثبیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیچارگان شهروندان انگلیسی و فرانسوی عضو داعش را می گویم که به همراه شهروندان هشتاد کشور دعا برای احیا دولت اسلامی عراق و شام عازم خاورمیانه شدند و امروز شاهد چنین افتضاح تاریخی از سوی ال سعود هستند انان نباید یقه ال سعود را به این راحتی رها کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازگشت به دیپلماسی با بازی درزمین ایران
زور وغوغاگری جواب نداد
این بار روی خوش عربستان به سوریه
بعد از تغییر نگرش نسبت به قطر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۷:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پایه گذار اتحادیه عرب چه کسی بود؟
آخرین اخبار