برگزاری دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ویژه شاغلین بنگاه‌های اقتصادی در مرداد ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره وری وکارآیی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت ونوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استاندارد‌های جدید مهارت از مزایای برگزاری این مسابقات است.

وی شناسایی وکشف استعداد‌های برتر مهارتی را از دیگر مزایای برگزاری مسابقات عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات مهارت میان شاغلین کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف تخصصی و حرفه‌ای فرصتی را برای معرفی بنگاه‌های اقتصادی متعهد به مهارت آموزان فراهم می‌کند و موجب توسعه برند و گسترش بازار در سطح ملی و بین المللی می‌شود.

معاون وزیر کار، قدرت و توان مهارت کارگران در ایجاد تحول اقتصادی و ارتقای بهره وری، را باور این سازمان دانست و اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت کارگران ایران را بر اساس استاندارد‌های بین المللی بصورت سالانه برگزار می‌شود و از مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در برگزاری دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسابقات در سه گروه ماشینکاری صنعتی، طراحی مهندسی و جوشکاری برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند از تاریخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۲ لغایت۳۱/۰۳/۱۴۰۲ به وب سایت www.worldskills.ir/news/wsc۰۲ مراجعه و نسبت به معرفی تیم‌ها اقدام کنند.

حسینی نیا با بیان این که هیچگونه محدودیتی برای معرفی تیم در ۱۰ رشته مسابقات برای هر بنگاه اقتصادی وجود ندارد، اظهار کرد: رشته‌های (تراشکاری CNC و فرزکاری CNC) در گروه ماشین کاری صنعتی، (جوشکاری SMAW، جوشکاری با گاز محافظ CO۲ و جوشکاری با گاز محافظ آرگون) در گروه جوشکاری و (طراحی قطعات صنعتی با نرم افزار SOLIDWORKS، طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار CATIA، برنامه نویسی PLC، طراحی سازه‌ها با نرم افزار ETABS و طراحی سازه‌ها با نرم افزار SAFE) در گروه مهندسی از رشته‌های این دوره از مسابقات می‌باشد.
وی خاطرنشان ساخت: با اعطای مدال طلا، نقره و برنز به همراه جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته، از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت کارگران ایران تجلیل می‌شود و علاوه بر آن برای برگزیدگان کارت مربیگری و آزمون گری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گواهینامه حضور در مسابقات مذکور صادر خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، حضور حامیان، را پشتوانه‌ای محکم برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت گذاری به مردم عنوان کرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی حامی این رویداد می‌توانند از امتیازات ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (مصوب هیأت محترم وزیران در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۱) بهره‌مند شوند.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند درخواست مکتوب خود جهت کمک و مشارکت در تأمین ابزار کارگاهی، مواد اولیه و مصرفی آموزش، آزمون‌های عملی و مجازی و سایر موارد مورد نیاز را از تاریخ ۰۱/۰۳/۱۴۰۲ لغایت ۳۰/۰/۱۴۰۲ به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار