ایران جزء پنج کشور اول دنیا در حوزه نانو

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ایران در حوزه نانو جزء ۵ کشور اول دنیا است.

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در یک نشست خبری گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های ما استاد محور هستند. مصوبه ارتباط از صنعت انجام شده است به طوری که از نخبگان حمایت می شود، همچنین رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور حقوق دریافت می کنند.

به گفته وی ، وزارت علوم به دنبال تحول در آموزش عالی است ،در حوزه‌های فناوری و سلول‌های بنیادی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته ایم و جزء ده کشور برتر دنیا هستیم. در حوزه نانو در بین پنج کشور اول دنیا قرار داریم.

او اضافه کرد: فرهنگ دانشگاه و توسعه علم در ایران و تمدن اسلامی شکل گرفته است. جندی شاپور اولین دانشگاه دنیا بوده است. دانشجو باید توانایی ایجاد شغل داشته باشد و کارآفرینی کند.

عموعابدینی ادامه داد: آیین نامه سرآمدی آموزشی را تدوین کرده ایم. وزارت علوم سرامدان برتر آموزشی را معرفی خواهد کرد.  

او ادامه داد: در زمینه رفع چالش ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم، به طوری که شوراهایی مانند گسترش و استعداد های درخشان را مصوب کرده ایم. برنامه‌ریزی کرده ایم تا فارغ التحصیلان توانمند شوند و از مهارت های کافی برخوردار باشند. 

وی اظهار کرد: رشته های دانشگاهی بر اساس نیاز محوری باید مورد بازنگری قرار بگیرند. مصوبه ۱۰ سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع آمایش آموزشی بود . دو هزار واحد دانشگاه در ایران راه اندازی شده و باید آمایش رشته در هر منطقه داشته باشیم. 

عموعابدینی بیان کرد: در برخی از رشته ها باید آمایش شغل و رشته انجام شود و مقرر شده صنعت نیاز خود را به رشته های مد نظر اعلام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.