مانور سراسری خانه‌های هلال در البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: مانور پناه گیری و خروج اضطراری زلزله به مناسبت هفته هلال احمر با رویکرد خانه‌های هلال در استان البرز برگزار شد.

محمدباقر خلفی گفت: به مناسبت هفته هلال احمر با توجه به وظیفه هلال احمر در آماده سازی عموم مردم برای زمان بحران و به منظور ارتقاء آمادگی، دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال و کاهش خسارات ناشی از زلزله، تمرین سراسری پناهگیری صحیح و خروج ایمن در استان البرز همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

او افزود: خانه‌های هلال به عنوان اولین گروهی که در زمان حادثه و سوانح طبیعی، چون سیل، زلزله و ... در محل وقوع حادثه حضور دارند، می‌توانند در کوتاه ترین زمان پس از حادثه و پیش از حضور نیرو‌های امدادی، خدمات مؤثری به مردم ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: برگزاری مانور و تمرین‌های تخصصی در خانه‌های هلال ضمن ایجاد آمادگی در اعضای خانه هلال سبب آگاهی عمومی مردم از خدمات و اقدامات خانه‌های هلال در محلات می‌شود و این امر ضمن افزایش تاب آوری اجتماعی در زمان بحران، ارائه خدمات موثر و سریع‌تر توسط نیرو‌های امدادی را رقم می زند.

استان البرز دارای ۹۷ خانه هلال است که ۵۳۰۴ نفر عضو دارند و مانور هماهنگ خانه‌های هلال علاوه بر مانور پایلوت استانی در خانه هلال امام رضا (ع) شهرستان کرج، در خانه‌های هلال شعب استان برگزار شد.

اعضای خانه هلال با ساماندهی و تیم بندی می‌توانند در زمان وقوع حادثه با تفکیک وظایف بهترین خدمات را به مردم محل زندگی خود ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.