معرفی توانمندی‌های استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی پنجمین نمایشگاه اکسپو، استان اردبیل نیز توانمندی‌های خود را در معرض دید گذاشت.

یاسر عبداللهی عابد گفت: با راه‌اندازی پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی کشور با عنوان «اکسپو» استان اردبیل نیز در سه غرفه توانمندی‌های خود را در معرض دید گذاشته تا در کنار ۷۵۰ شرکت داخلی و ۷۰ شرکت خارجی بتوان این ظرفیت‌های عظیم اقتصادی و تولیدی را معرفی کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل حضور ۲ تولیدکننده موفق در عرصه محصولات چوبی و ام. دی. اف و صنایع الکترونیکی را در قالب این نمایشگاه یادآور شد و می گوید: غرفه‌ای نیز به استانداری اردبیل و دستگاه‌های حوزه صنعت و معدن اختصاص یافته تا بتوانند بسترساز حضور سرمایه‌گذاران در قالب بسته‌های ارائه شده و طراحی ویژه در این حوزه باشند.

به گفته او، تمام تلاش ما بر این است تا در این غرفه‌ها در کنار معرفی محصولات صادراتی استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و حوزه مهم گردشگری بتوان زمینه افزایش مراودات بین‌المللی و خارجی را معرفی کرد.

عبداللهی از رویداد ۲۰۲۳ به عنوان مبدأ تحول گردشگری استان اردبیل یاد کرد و گفت: ما از ظرفیت این رویداد استفاده خواهیم کرد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل در سطح بین‌المللی به ویژه کشورهای ابرقدرتی همچون چین، روسیه و کشورهای منطقه معرفی شود.

او به سفر اخیر سفرای کشورهای عضو اکو به اردبیل به همراه سفیر چین اشاره کرد و می گوید: مذاکرات خوبی با محوریت اتاق بازرگانی و تجار و بازرگانان انجام شد که امیدواریم ماحصل این مراودات افزایش توان صادراتی و تقویت حوزه اقتصادی استان در ابعاد مختلف باشد.

عبداللهی عابد در ادامه گفت: ۵۸ کشور جهان در این نمایشگاه حاضر شدند و ما در سه روز گذشته سعی کردیم تا در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های استان اردبیل را برای فعالان حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.