تدارک برنامه‌های متنوع برای توسعه ورزش همگانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از تدارک برنامه‌های متنوع برای توسعه ورزش همگانی بین مردم کرمانشاه خبر داد.

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ورزش همگانی را پایه و زیربنای ورزش قهرمانی دانست و گفت : اگر بتوانیم با توسعه ورزش همگانی، مردم بیشتری را به سمت ورزش بکشانیم، آن زمان در بحث قهرمان پروری هم موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: از طرفی ورزش همگانی توسعه سلامت، کاهش هزینه‌های درمانی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در بین مردم را بدنبال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یکی از ملزومات توسعه ورزش همگانی را داشتن زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیاز است برخی دستگاه‌ها همچون شهرداری پای کار آمده و همکاری داشته باشند.

وی اجرای برنامه‌های مدون و متنوع را از دیگر ملزومات توسعه ورزش همگانی برشمرد و افزود: در این راستا امسال برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری هفتگی پیاده روی خانوادگی در شهرستانها، تپه نوردی در سراب قنبر، جشنواره‌های ورزشی در مدارس، توسعه ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و ... را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حاتمی گفت: برای توسعه ورزش در استان به همکاری ادارات دارای سالن و امکانات ورزشی هم نیازمندیم تا سالن‌های خود را در ساعاتی از روز که بلااستفاده هستند، دراختیار مردم قرار دهند.

وی یادآورشد: البته در سال‌های گذشته قانون ماده ۸۸ باعث شده تا بسیاری از سالن‌های ورزشی دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند و این مسئله تا حدودی جنبه استفاده عمومی از این سالن‌ها را از بین برده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از سالن‌های ورزشی استان را در اختیار هیات‌های ورزشی قرار داده ایم تا برای توسعه رشته‌های ورزشی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از طرفی در شهر کرمانشاه یازده مجموعه ورزشی داریم که امکان استفاده مردم از برخی از فضا‌های ورزشی آن مانند پیست‌ها در ساعاتی از روز فراهم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.