قانون جهش تولید ابزار مترقی برای شکل گرفتن اقتصاد دانش‌بنیان

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با حضور ۴۵۰ مجموعه در پارک علم و فناوری پردیس آغاز به کار کرد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (Inotex ۲۰۲۳) با هدف افزایش مشارکت بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور داخلی و خارجی در راستای هم افزایی، جذب سرمایه و شبکه سازی زیست بوم فناوری کشور با حضور ۴۵۰ مجموعه در پارک علم و فناوری پردیس آغاز به کار کرد.

در دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس بیش از ۴۵۰ استارت اپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری و... از ایران و کشور‌هایی از جمله روسیه و ترکیه به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود می‌پردازند.

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۳ اظهار کرد: در ۱۲ سال اخیر درخت فناوری کشور رشد بسیار خوبی داشته است.

او بیان کرد: توجه ویژه‌ای به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور شده است و درخت زیست‌بوم فناوری و نوآوری، بسیار بزرگ شده و بسیاری از مشکلات گذشته را پشت سرگذاشته است.

دهقانی گفت: مبنای حمایت از شرکت‌ها باید قانون جهش تولید دانش‌بنیان باشد. قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک ابزار مترقی برای شکل گرفتن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است. انتظار می‌رود هر روز سهم شرکت‌ها از تولید ناخالص ملی افزایش یابد و به ۱ درصد GDP برسد.

او اظهار کرد: بر اساس قانون جهش، فرصت‌سازی در دو حوزه برای بازار‌های داخلی و خارجی ایجاد شده است. برای زنده ماندن زیست‌بوم در حوزه‌های مختلف از فناوری‌های نرم، اقتصاد، انرژی، معدن، امنیت غذایی بازار سازی کنیم.

فیروز آبادی تصریح کرد: در سال گذشته موافقتنامه ۳ میلیارد دلاری برای فروش تجهیزات پیشرفته فناورانه منعقد شد. همچنین در هفته‌های آینده بسته حمایتی ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپایی که قرار است به تازگی شکل بگیرند، اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.