وزیر علوم:

باید آیین نامه مشخصی برای کتاب‌های علوم انسانی اسلامی در نظر گرفته شود

زلفی گل گفت: با مشخص شدن آیین نامه‌ای برای کتاب‌های علوم انسانی می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه استفاده کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در دومین جلسه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، عنوان کرد: تحول در علوم انسانی نیازمند برش‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

وزیر علوم  با اشاره به اینکه عدم برنامه در توزیع متوازن استعداد‌ها یکی از اشکالات علوم انسانی است، مطرح کرد: باید راه جدیدی را آغاز کنیم و برخی موضوعات را به صورت ریشه‌ای اصلاح کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید در مسیر تحول علوم انسانی اولویت‌بندی صورت بگیرد، عنوان کرد: اگر این اولویت‌بندی‌ها صورت بگیرد می‌توان تمام ظرفیت‌ها و تمرکزات را در یک جهت بکار گرفت.

زلفی گل با اشاره به اینکه باید آیین نامه مشخصی برای کتاب‌های علوم انسانی اسلامی در نظر گرفته شود،بیان کرد: با مشخص شدن این آیین نامه می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر بخواهیم زبان فارسی را مرجع کنیم، باید از ظرفیت‌های قانونی نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم تمام اقدامات را به یک گروه خاص بسپاریم هم از سایر ظرفیت‌های ملی محروم می‌شویم و هم به اهداف خود نخواهیم رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار