مشاوران بایدن، نتانیاهو را در جریان مذاکرات با عربستان قرار دادند

برخی منابع از سفر مشاوران ارشد بایدن به فلسطین اشغالی برای ارائه گزارش به نتانیاهو درباره مذاکرات مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ولیعهد سعودی خبر داده‌اند.

به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی، مشاوران ارشد بایدن روز دوشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در مورد گفتگو‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مطلع کردند.

به گزارش آکسیوس، به گفته مقامات آمریکایی، سالیوان اخیراً گفته بود که دستیابی به یک توافق عادی سازی کامل بین اسرائیل و عربستان سعودی در راستای منافع امنیت ملی آمریکاست.

جیک سالیوان روز دوشنبه در جده با ولیعهد سعودی دیدار و رایزنی کرده است. 

سالیوان همچنین نشست مشترکی با شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات و آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند برگزار کرد.

آکسیوس روز شنبه گزارش داد که انتظار می‌رود سالیوان با مقامات ارشد عربستان، امارات و هند درباره پروژه زیرساختی مشترک احتمالی برای اتصال کشور‌های خلیج‌فارس و کشور‌های عربی از طریق شبکه راه‌آهن که از طریق خطوط کشتیرانی از بنادر به هند وصل می‌شود، گفتگو کند. 

سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند که برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و عاموس هوخشتاین، مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیرساخت، که برای مذاکرات در عربستان سعودی به سالیوان پیوستند، روز دوشنبه از جده به قدس اشغالی سفر کردند.

مک گورک و هوخشتاین به نتانیاهو و همچنین ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت اداخلی اسرائیل در مورد مذاکرات سالیوان اطلاع دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار