تخصیص اعتبار برای تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت

استاندار گیلان گفت: ۳۹۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت تخصیص می‌یابد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در دیدار با معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: با تلاش‌های انجام شده برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت، ۱۴۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت محیط زیست و ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهر صنعتی اختصاص خواهد یافت.

او افزود: رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از منشاء‌های آلودگی تالاب بین المللی انزلی هستند که اقدامات لازم برای رفع این آلودگی‌ها آغاز شده است.

استاندار افزود: رئیس جمهور در سفر به گیلان با حضور در مناطق حاشیه نشین شهر رشت دستور ویژه‌ای را در خصوص رفع آلودگی ۲ رودخانه صادر کرد و در همین راستا تاکنون موفق شده ایم منشاء آلودگی‌ها را شناسایی کنیم.

عباسی گفت: از سازمان محیط زیست درخواست دارم در اختصاص اعتبار تعیین شده در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی از صندوق ملی محیط زیست کشور اقدام لازم شود.

او تصریح کرد: اجرای درست طرح هادی منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود، ولی در برخی از روستا‌های گیلان تداخل در مناطق چهارگانه محیط زیست وجود دارد که باید با پیگیری‌های مستمر برطرف شود.

استاندار گیلان همچنین به نقش تکمیلی پروژه‌های عمرانی به ویژه کریدور شمال جنوب در ایجاد اشتغال در این استان اشاره کرد.

عباسی گفت: در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در گیلان از جمله راه آهن رشت به شهر مرزی آستارا با مشکلات محیط زیستی مواجه هستیم لذا از مسئولان این سازمان می‌خواهم در این موارد اهتمام داشته باشند.

مهران برادران نصیری، معاون سازمان محیط زیست کشور نیز در این جلسه بر رفع دغدغه‌های مردم گیلان در حوزه‌های مختلف به ویژه رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تأکید کرد.

او افزود: این ۲ رودخانه از سرمایه‌های ملی محیط زیست در کشور هستند و طبق دستور رئیس جمهور، سازمان محیط زیست از هیچ تلاشی برای رفع کامل آلودگی آن‌ها دریغ نمی‌کند.

معاون سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به برنامه راهبردی دولت در حل معضل پسماند سراوان گفت: این موضوع به یک ابر چالش تبدیل شده بود که با اقدامات موثر نماینده عالی دولت در گیلان و با همکاری سازمان محیط زیست تاکنون بخش قابل توجه‌ای از این بحران برطرف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.