هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:هفتمین جشنواره فرهنگ عشایر از ۲۷ اردیبهشت به مدت ۴ روز با حضور ۱۵ استان کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگ عشایر یک جشنواره ملی است، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ موقعیت جغرافیایی جز استان‌های پیشگام برای برگزاری این جشنواره است.
 
سعید طالبیان پور گفت: این جشنواره سال گذشته در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شد، اما امسال در پارک جنگلی این شهر برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره متشکل از ۶۰ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل نمایش غذا‌های محلی و سنتی، انواع صنایع دستی و تولیدات عشایری، اجرای رقص و سرود محلی و شاهنامه خوانی است.
 
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه متولیان مربوطه باید برای برگزاری این جشنواره و رفع مشکلات پیش روی این جشنواره همکاری‌های لازم را داشته باشند.
 
شهامت با بیان اینکه این جشنواره فرصتی برای معرفی ارزش‌های فرهنگی، بومی و دینی است، افزود: به همین خاطر موضوع امنیت مکان و جشنواره بسیار حساس است لذا کسانی که مسئولیت برقراری امنیت مکان جشنواره را به عهده دارند باید در طی این چند روز آموزش های لازم را فراگیرند. 
 
وی از مسئولان خواست نظارت‌های لازم را برای کنترل قیمت‌ محصولات عرضه شده در این غرفه ها داشته باشند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.