اجرایی نشدن بخش زیادی از قوانین مربوط به ایثارگران

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران گفت : بخش زیادی از قوانین مربوط به ایثارگران اجرایی نمی‌شود.

زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران امروز (۱۸ اردیبهشت) در دیدار با جمعی از فرزندان شهید فرهنگی، رزمنده و ایثارگر در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با فرزندان شهدا و جانبازان فرهنگی در استان‌های مختلف کشور گفت : این نشست‌های تخصصی را در هفت استان دیگر کشور برگزار کرده و کرمانشاه هشتمین استان است و در تلاشیم تا در این نشست‌های پای درد و دل جامعه ایثارگری آموزش و پرورش در استان‌ها نشسته، به امید اینکه اندکی از مشکلات قابل حل آن‌ها مرتفع شود. 

مظفر با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش در حوزه ایثارگران مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: این ارزیابی‌ها با اولویت حل مشکلات جامعه ایثارگری انجام می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران سپس با اشاره به پژوهش اخیر انجام شده از سوی مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مورد میزان اجرایی شدن قوانین مربوط به ایثارگران فرهنگی، گفت: بر اساس این پژوهش هم اکنون تنها ۱۹ درصد از قوانین مربوط به ایثارگران اجرایی می‌شوند.

وی افزود: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است تا با از بین بردن موانع قانونی احتمالی پیش روی اجرای قوانین مربوط به ایثارگران، این مشکلات را در سطح کلان و ملی حل کرده و از این طریق زمینه اجرایی کردن بیشتر قوانین مربوط به ایثارگران را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش برجسته فرهنگیان در دوران دفاع مقدس در دفاع از کشور، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار