بهبود وضعیت استان قزوین در رنگ بندی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در اواخر فروردین ماه تمامی شهرستان‌های قزوین در وضعیت زرد (پرخطر) قرار داشتند، اما اکنون تنها یک شهرستان استان در این جایگاه قرار دارد.

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با اشاره به بهبود وضعیت استان در رنگ بندی کرونایی، گفت: در اواخر فروردین ماه تمامی شهرستان‌های قزوین در وضعیت زرد (پرخطر) قرار داشتند، اما اکنون تنها یک شهرستان استان در این جایگاه قرار دارد.

وی افزود: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور تاکستان در وضعیت زرد رنگ قرار دارد.

این مسوول همچنین گفت: در رنگ بندی کرونایی قبلی مربوط به نهم اردیبهشت ماه شهرستان‌های قزوین، بویین زهرا، آبیک و آوج در وضعیت زرد رنگ قرار داشت و پیشتر از آن نیز به جز البرز تمامی شهرستان‌های استان قزوین زرد رنگ بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین یادآور شد: وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است و مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند بدان معناست که در آن شهرستان بستری روزانه کرونایی در بیمارستان‌ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

دکتر دیدبان گفت: افراد مبتلا به کرونا باید شرایط قرنطینه را رعایت کنند تا از ابتلای دیگر افراد جامعه به این ویروس جلوگیری کنند.

وی در ادامه از بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق آن‌ها گذشته خواست تا نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۹۴ نفر در استان قزوین جان خود را از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.