سازمان ملل: قیمت جهانی غذا باز هم افزایش یافت

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاخص هزینه‌های جهانی غذا در سال جاری میلادی بار دیگر افزایش یافته است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو/ FAO) گزارش داد شاخص هزینه‌های جهانی غذا در سال جاری میلادی بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش آرتی، شاخص قیمت که بیشترین معاملات جهانی کالا‌های غذایی را جهت می‌دهد، در ماه گذشته به طور میانگین ۱۲۷.۲ واحد گزارش شد، این میزان در ماه مارس (ماه پیشتر از آن) ۱۲۶.۵ اعلام شده بود و فائو در بیانیه خود اعلام کرد: «بازگشت جزئی در شاخص قیمت مواد غذایی فائو (FFPI) در ماه آوریل به دلیل افزایش شدید شاخص قیمت شکر، همراه با افزایش شاخص قیمت گوشت انجام شد، در حالی که شاخص‌های قیمت غلات، لبنیات و روغن نباتی به روند نزولی خود ادامه دادند.»

بر اساس این گزارش، شاخص قیمت شکر نسبت به ماه مارس ۱۷.۶ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۱ رسید. این افزایش با نگرانی‌ها در مورد کاهش عرضه به دنبال تجدید نظر نزولی در پیش‌بینی‌های تولید برای هند و چین، همراه با تولید کمتر از حد انتظار در تایلند و اتحادیه اروپا مرتبط است. شاخص قیمت گوشت نسبت به ماه مارس ۱.۳ درصد افزایش داشت در حالی که قیمت لبنیات ۱.۷ درصد کاهش یافت. قیمت روغن نباتی نیز ۱.۳ درصد کاهش یافت که پنجمین کاهش ماهانه متوالی را رقم زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار