نظری در جمع خبرنگاران؛

کمربند سبز تهران محافظ شهر است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:هر چقدر ساخت و ساز کمتر باشد، هوای سالم‌تری خواهیم داشت.

حسین نظری معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از کمربندسبز تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه‌ای پایان سال ۱۴۰۱ داشتیم که وعده کردیم نشست‌های  پی در پی به بهانه‌های مختلف داشته باشیم. 

وی بیان کرد: بدون تلاش قطعا به جای درختان در کمربند سبز تهران، ساختمان ساخته می‌شد، اینجا کریدور خروجی هوای تهران است و چقدر ساخت و ساز کمتر باشد، هوا سالم‌تر خواهد شد، کمربند سبز تهران محافظ شهر است.

در ادامه مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: طرح کمربندی سبز تهران، ۵۰ هزار هکتار است و در حال حاضر ۴۶ هزار متر ان به مرحله اجرایی رسیده است البته عملیات اجرایی ۴ هزار هکتار تنها در ۳ سال انجام شده، همچنین ۲ هزار هکتار از همین طرح امسال به اجرا در می‌آید.

وی گفت: سعی کردیم از گونه‌های بومی استفاده کنیم که شامل زیتون، گردو و... است. امسال برای طرح کمربند سبز برنامه‌های مفیدی داریم تا محلی برای تفرجگاه شهروندان شود.

مختاری تاکید کرد: انشالله تا پایان سال ۱۴۰۳، ۵۰ هکتار طرح کمربند سبز تکمیل می شود، این اراضی مربوط به دولت است، ۱۲ هزار هکتار جنگل کاری انجام دادیم و اگر سیلابی رخ دهد از فرسایش جلوگیری می کند.

وی یادآور شد: ارگان های مختلف با ما همکاری لازم را داشتند تا از ساخت و سازهای غیرمجاز خودداری شود.

مختاری تاکید کرد: کاشت درخت کاج ممنوع شده است، در طراحی‌ها از گونه‌های مقاوم با شهر تهران بهره می‌گیریم و در حالی که پیش‌تر آبیاری با تانکر انجام می‌شد در حال حاضر آبیاری قطره‌ای مورد استفاده قرار گرفته، در هر هکتار از طرح جنگل‌کاری کمربند سبز شهر تهران ۴۰۰ تا ۶۰۰ درخت کاشت می‌شود البته این تعداد تغییر می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار