پارسال؛

جذب ۷۰ درصدی اعتبارات سالانه در ملایر

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر با میزان تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات سال گذشته، دو درصد بیشتر از میانگین استانی اعتبارات را جذب کرده است.

ایرج کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر  شامگاه گذشته یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر، با بیان اینکه پارسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان از تمامی ردیف‌ها و منابع به استان همدان اختصاص یافت، افزود: از این مبلغ حدود ۹۶۷ میلیارد تومان معادل ۶۸.۲ درصد تخصیص پیدا کرد.

او وضعیت تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱ در شهرستان ملایر را در سرمایه استانی ۶۴ درصد، دو سوم نفت و گاز ۱۰۰ درصد، توازن استانی ۴۳ درصد و اعتبارات در اختیار نمایندگان ۷۱ درصد و در مجموع ۷۰ درصد عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به افزایش ۹۵ درصدی بودجه ابلاغی امسال استان همدان در مقایسه با پارسال افزود: بودجه امسال استان همدان ۲۰۵۹ میلیارد تومان است.

کریمی با بیان اینکه ۵۴۴ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به اعتبارات استانی، ۵۷۰ میلیارد تومان دو سوم نفت و گاز و ۷۲۰ میلیارد تومان از محل متوازن است، گفت: چنانچه دستورالعمل‌های این رقم بودجه و اعتبارات ابلاغ شود تا پایان خرداد امسال اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی توزیع خواهد شد.

او نیز اعتبارات سال گذشته این شهرستان از تمامی ردیف‌ها را در مجموع ۱۵۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان عنوان کرد که ۷۰ درصد از این رقم بودجه تخصیص یافت و تصریح کرد: از این رقم اعتبارات تاکنون ۱۱۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تخصیص یافته است.

داریوش صفاری تاکید کرد: این اعتبارات از ردیف‌ها و منابعی از جمله سرمایه‌ای استانی، دو سوم نفت و گاز، توازن استانی، اعتبارات در اختیار نمایندگان، بند ب تبصره ۱۸ و سایر منابع است.

او با بیان اینکه از ۲۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان اعتبار مربوط به ردیف دو سوم درآمد صادرات نفت و گاز، ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است، گفت: از حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات توازن استانی، ۱۴ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد و از ۲۷ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان اعتبار در اختیار نمایندگان و بیش از ۱۹ میلیارد تومان معادل ۷۱ درصد تخصیص یافته است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه از مجموع اعتبارات بیش از ۵۳ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات سرمایه‌ای استانی است، افزود: از این مبلغ تاکنون بیش از ۳۳ میلیارد تومان آن معادل ۶۴ درصد اختصاص پیدا کرده و ۷۹۳ میلیون تومان اعتبارات بند ب تبصره ۱۸ نیز ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر از بخشداران تابعه ملایر نیز درخواست کرد که نظارت‌های لازم را نسبت به طرح‌ها در بخش‌های مربوطه داشته باشند.

صفاری با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری لازم برای تخصیص بودجه شهرستان به همان میزان بودجه استان داشته باشند، تصریح کرد: اعتبارات در جای خود و برای همان پروژه هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.